Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی برداشت ۱۷۰ هزار تن سیب زمینی از مزارع همدان

​سرپرست مدیریت اداره جهادکشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه ۴۰۰۰ هکتار از اراضی آبی این شهرستان زیرکشت سیب زمینی قرار می‌گیرد، گفت: پیش‌بینی می شود از این سطح ۱۷۰ هزار تن محصول با کیفیت برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت ۱۷۰ هزار تن سیب زمینی از مزارع همدان

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان ، احمد قدیمی ، با تأکید بر اینکه کشت سیب‌زمینی تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت، افزود: با توجه به شرایط اقلیمی مناسب عملیات کاشت سیب زمینی از اواخر اسفندماه سال ۹۸ آغاز شده و تا اوسط اردیبهشت ماه سال ۹۹ ادامه خواهد یافت.

سرپرست مدیریت اداره جهادکشاورزی شهرستان همدان تصریح کرد: ۸۰ درصد از سیب زمینی شهرستان همدان از ارقام تابستانه و زودرس بوده که مصرف تازه خوری دارد و مابقی ارقام پاییزه است.

وی در ادامه به کشت ۱۶۰ هکتارانواع  صیفی جات شامل هندوانه، خیار، گوجه فرنگی و ... اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به شرایط مناسب پیش بینی می‌شود ۵۵۰۰ محصول با کیفیت نصیب کشاورزان ‌شود.

قدیمی در پایان با تأکید بر اهمیت رعایت تناوب و تأثیر بالقوه آن در بهبود کمی و کیفی محصولات زراعی و افزایش حاصلخیزی خاک، گفت: در همین راستا توسعه کشت حبوبات دیم یکی از برنامه‌های راهبردی این مدیریت برای تقویت خاک و کمک به افزایش درآمد کشاورزان بوده و کشت ۵۵۰ هکتار انواع حبوبات دیم در سال زراعی جاری مؤید این تفکر سازمانی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید