Iranian Agriculture News Agency

تشکیل 665 پرونده برای متخلفین عرصه‌های منابع طبیعی همدان

رئیس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: سال گذشته ۶۶۵ پرونده برای متخلفین عرصه‌های منابع طبیعی استان همدان تشکیل شد.

تشکیل 665 پرونده برای متخلفین عرصه‌های منابع طبیعی همدان

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان، علیرضا قاسمی مجاهد گفت: سال گذشته ۶۶۵ پرونده برای متخلفین عرصه‌های منابع طبیعی در استان همدان تشکیل شده و با پیگیری‌های به عمل آمده ۷۴۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی این استان از دست متصرفان و متجاوزان رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.

قاسمی مجاهد بیان کرد: همچنین سال گذشته برای یک هزار و ۳۲۲ پرونده دست اندازی به منابع ملی رأی صادر شد که ۷۵۴ مورد آن اجرایی و مختومه شده و مابقی در دست اجرا است.

رئیس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان افزود: بیشترین میزان احکام صادره، حبس و جریمه نقدی است اما در مواردی هم احکام جایگزین حبس نظیر کاشت نهال برای متخلفان توسط قاضی‌های فعال در محاکم قضائی اسدآباد و تویسرکان صادر شد است.

قاسمی مجاهد بیان کرد: بیشترین میزان پرونده‌های تخلف مربوط به شهرستان کبودرآهنگ و سپس همدان است و علت فراوانی پرونده در کبودرآهنگ وسعت زیاد اراضی زیر پوشش منابع طبیعی در این شهرستان و فعال بودن یگان حفاظت منابع طبیعی این مجموعه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۲۱۳ پرونده در محکم قضائی این استان در جریان رسیدگی است، اضافه کرد: پرونده‌های دست اندازی به منابع طبیعی از یک هکتار تا ۱۰۰ هکتار را شامل می‌شود و برخی از این پرونده متعلق به معادن بوده که با دستور قضائی خلع ید صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید