Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:

جوجه‌ریزی بی‌سابقه در استان همدان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از انجام بی‌سابقه جوجه‌ریزی در استان همدان طی دی ماه خبر داد و گفت: چهار میلیون و ۴۸ هزار و ۴۳۰ قطعه جوجه‌ریزی در دی ماه انجام شده به طوری که این رقم در طول سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

جوجه‌ریزی بی‌سابقه در استان همدان

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان، رضا بهراملو با اشاره به میزان جوجه‌ریزی در دی‌ماه سال جاری بیان کرد: چهار میلیون و ۴۸ هزار و ۴۳۰ قطعه جوجه‌ریزی در دی‌ماه انجام شده که این رقم در طول سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی از تحقق ۱۳۴ درصدی جوجه‌ریزی نسبت به تعهد طی دی‌ماه خبر داد و افزود: این میزان جوجه‌ریزی در ۱۵۶ واحد مرغداری استان انجام شد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان توضیح داد: طبق برش شهرستانی کبودراهنگ، نهاوند و اسدآباد بیشترین میزان جوجه‌ریزی در استان را داشتند به نحوی که کبوراهنگ با ۲۳۹ درصد تحقق در صدر شهرستان‌ها قرار دارد.

وی از همکاری و همراهی مرغداران و تولیدکنندگان در این عرصه قدردانی کرد و گفت: جوجه‌ریزی با این حجم رکورد استان را نسبت به سنوات قبل شکسته به طوری که این میزان جوجه‌ریزی در تاریخ جوجه‌ریزی استان همدان انجام نشده است.

بهراملو با تاکید بر اینکه تحقق این رقم بی‌سابقه مرهون تعامل سازنده بین تولیدکنندگان و سازمان جهاد کشاورزی است، اضافه کرد: با این حجم جوجه‌ریزی مرغ شب عید و ایام پایانی سال همچنین ماه مبارک رمضان در استان تامین شده است.

وی با اشاره به روند ادامه‌دار جوجه‌ریزی در ماه‌های آخر سال یادآور شد: با برنامه‌ریزی در بهمن و اسفندماه، مرغ تولیدی سال آینده نیز تامین می‌شود و نگرانی از بابت تولید و عرضه مرغ وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: تولید مرغ در استان مازاد بر نیاز است از همین رو در حوزه تولید، عرضه و نظارت هیچ مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید