Iranian Agriculture News Agency

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی همدان:

۲۲۲ پرونده تخلف عرضه مرغ در همدان تشکیل شد

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون در مجموع ۲۲۲ پرونده تخلف از واحدهای صنفی مرغ فروش، مرغداران و کشتارگاه‌ها تشکیل شده است.

۲۲۲ پرونده تخلف عرضه مرغ در همدان تشکیل شد

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان، مسعود سعیدی با ارائه گزارشی از بازرسی‌های حوزه تولید و عرضه مرغ گرم در استان بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون در مجموع ۲۲۲ پرونده تخلف از واحدهای صنفی مرغ فروش، مرغداران و کشتارگاه‌ها تشکیل شده که از این میزان ۱۴۰ پرونده تخلف مرغ فروشان است. 

وی با بیان اینکه ۴۳ پرونده تخلف کشتارگاه‌ها و ۳۹ پرونده تخلف مرغداران نیز تشکیل شده است افزود: این میزان پرونده به منظور رسیدگی و برخورد قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی همدان یادآور شد: کشف تخلفات بر اساس مستندات است به نحوی که مدارک مستند در این حوزه الزامی است. 

وی در بخش دیگر با تاکید بر اینکه قیمت مرغ در بازار حدودا ثابت و بین ۸۳ تا ۸۵ هزار تومان عرضه می‌شود گفت: بازار مرغ در وضعیت رضایت بخشی قرار دارد. 

سعیدی با اشاره به قیمت مرغ زنده و لاشه خاطرنشان کرد: مرغ زنده ۶۰ هزار تومان و مرغ لاشه با اعمال فرمول افت، احتساب امعاء و احشاء و پر، ۸۰ هزار تومان تعیین می‌شود به طوری که یک هزار و ۵۰۰ تومان کارمزد کشتارگاه، یک هزار و ۵۰۰ تومان کارمزد مباشر و در نهایت دو تا دو هزار و ۵۰۰ تومان سود خرده فروش نیز لحاظ می‌شود. 

وی در باره قیمت نهایی مرغ گرم یادآور شد: اعمال این فرمول سراسری است و نشان از سود کشتارگاه نیست بلکه مابه‌التفاوت قیمت مرغ زنده و مرغ لاشه حکایت از افت و امعاء و احشای مرغ دارد. 

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی همدان با تاکید بر اینکه کشتار روزانه حدود ۱۵۰ تن مرغ در استان است، اضافه کرد: میزان تولید و عرضه در استان قابل توجه و چشمگیر است. 

وی از گشت‌های مستمر و مشترک در سطح بازار یاد کرد و افزود: جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، اداره کل صمت، اداره کل دامپزشکی، اصناف و بهداشت طی گشت‌های مشترک از بازار بازرسی می‌کنند. 

سعیدی ضمن قدردانی از هماهنگی و همکاری در حوزه بازرسی‌ها به ویژه استانداری همدان گفت: شهروندان در راستای ثبت‌ شکایات خود با سامانه ۱۲۴ تماس حاصل کنند به ویژه که این سامانه در تمام‌روز‌های هفته از ساعت ۸ صبح تا ۲۱ آماده ثبت شکایات است‌.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید