Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:

تولید و توزیع مرغ گرم در فامنین هوشمند شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از اجرای سامانه توزیع هوشمند مرغ گرم در شهرستان فامنین خبر داد و گفت: سامانه هوشمند تعاون طی روزهای آینده در سراسر استان در راستای نظم‌دهی وضعیت بازار، جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی و اخلال در عرضه مرغ اجرا خواهد شد.

تولید و توزیع مرغ گرم در فامنین هوشمند شد

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان، علی دولو با اشاره به اجرای سامانه توزیع هوشمند مرغ گرم در فامنین بیان کرد: سامانه هوشمند تعاون از تولیدکننده تا مصرف‌کننده در راستای نظم‌دهی وضعیت بازار، جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی و اخلال در عرضه مرغ راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه سامانه توزیع هوشمند باعث شفافیت در حوزه تولید، کشتار و توزیع مرغ گرم و رصد و پایش همه ساعته می‌شود، افزود: شهرستان فامنین پایلوت اجرای این طرح است به نحوی که تولید و توزیع هوشمند از هفته گذشته در فامنین آغاز شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: استان همدان به‌عنوان استان پیشرو در این حوزه اقدام کرده از همین رو سامانه هوشمند تعاون طی روزهای آینده در سراسر استان اجرا می‎‌‌‌شود.

وی در بخش دیگر از سخنانش با تاکید بر اینکه دوره‌های آموزشی لازم در همه سطوح برای عوامل درگیر در این فرآیند برگزار شده است گفت: این سامانه در راستای تامین و عرضه شفاف مرغ از مرغداری‌ها تا خرده فروشی‌ها در نظر گرفته شده است.

دولو ادامه داد: تا پیش از این، عرضه مرغ از طریق مرغداری به کشتارگاه و مباشر و خرده فروش انجام می‌شد و بعضا مشکلاتی به همراه داشت از جمله عرضه کمتر و یا بیشتر مرغ به بازار در حالی که سامانه هوشمند نظم‌دهی در این حوزه را در پی دارد و این مهم منافع مصرف‌کنندگان را تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه سامانه تعریف شده به صورت هوشمند روند عرضه را زیر پوشش دارد متذکر شد: مرغداران از طریق اتحادیه مرغداران گوشتی اعلام نیاز می‌کنند، از سوی دیگر نیاز کشتارگاه‌ها بر اساس ظرفیت اعلام و ثبت می‌شود، همچنین کشتارگاه‌ها میزان لاشه مرغ تولیدی را تایید می‌کنند و مباشران و در نهایت خرده فروشان ثبت میزان مرغ تحویلی را در سامانه برعهده دارند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه دستگاه‌ کارتخوان انحصاری و مشخصا برای عرضه مرغ تعریف و نصب شده است یادآور شد: فروش مرغ صنوف از طریق دستگاه کارتخوان تعیین شده انجام می‌شود.

وی ضمن قدرانی از همکاری‌های انجام شده در اجرای این سامانه گفت: مرغداران، کشتارگاه‌ها همچنین مباشران و صنف مرغ و ماهی در اجرای این فرآیند اعلام آمادگی و همکاری کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید