Iranian Agriculture News Agency

صرفه‌جویی ۸‌.۵ میلیون مترمکعب آب با اجرای ۱۰۰ هزار هکتار الگوی کشت در استان همدان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۱۰۰ هزار هکتار الگوی کشت در استان طراحی شده که به محض تخصیص اعتبار اجرا و ۸‌.۵ میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی می‌شود.

صرفه‌جویی ۸‌.۵ میلیون مترمکعب آب با اجرای ۱۰۰ هزار هکتار الگوی کشت در استان همدان

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان، رضا بهراملو با بیان اینکه اقدامات قبال توجهی در حوزه کشاورزی در استان انجام شده است، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال ۱۴۰۱، برای ایجاد ۲۴۰ هکتار گلخانه تغییر کاربری انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز تا پایان آبان‌ماه ۱۰۰ هکتار تغییر کاربری، صدور مجوز و معرفی به بانک انجام شده است، بیان کرد: استان همدان، چهار برابر برنامه وزارتی در زمینه احداث و ایجاد گلخانه اقداماتی انجام داده اگرچه این رقم تا پایان سال نیز افزایش خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در بخش دیگر با اشاره به شمار دیگری از اقدامات با تاکید بر اینکه پنج جلد کتاب کاربردی با عنوان نقشه راه در استان تدوین شده است، خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از نقشه راه برای اولین در کشور در همدان محقق شد.

وی در تشریح برنامه الگوی کشت استان یادآور شد: ۱۰۰ هزار هکتار الگوی کشت در استان طراحی شده است که به محض تخصیص اعتبار اجرا و ۸‌.۵ میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی می‌شود.

 بهراملو در بخش دیگر از سخنانش به طرح هر روستا یک دامداری اشاره کرد و گفت: مولدسازی حدودا هزار و ۷۰ روستای استان به‌صورت پایلوت کشوری در این طرح پیگیری می‌شود و این مهم گامی در راستای احیای روستاهای استان است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه اقدامات انجام شده به سبب همدلی و هم‌افزایی در استان است، خاطرنشان کرد: با یک سوم پرسنل با تمام قوا در عرصه تولیدات کشاورزی و در سنگر اقتصادی فعالیت می‌کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید