Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:

کشاورزی دانش‌بنیان گامی موثر در راستای ارتقای بهره‌وری است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در راستای کشاورزی دانش‌بنیان اقدامات درخوری در استان انجام شده است گفت: تحقق کشاورزی دانش‌بنیان؛ تأمین امنیت غذایی پایدار، افزایش بهره‌وری، اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی را در پی دارد.

 کشاورزی دانش‌بنیان گامی موثر در راستای ارتقای بهره‌وری است

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان، رضا بهراملو ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری با بیان اینکه در راستای کشاورزی دانش‌بنیان اقدامات درخوری در استان انجام شده است، گفت: نقشه راه کشاورزی در ۲۱ تخصص با همکاری محققان، دانشگاهیان، تشکلات و کارشناسان در راستای کشاورزی پژوهشی تدوین شده است. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه بهره‌گیری از تجارب کشاورزان نمونه ملی و اخذ نظر گروه یاوران تولید در ارتقای بهره‌وری نقش بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: ارتقای فعالیت‌های علمی نیز به جد دنبال می‌شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: با وجود محدودیت منابع راهی جزء حرکت به سوی کشاورزی دانش‌بنیان نیست به نحوی که این مهم با گسترش همکاری‌های جهاد کشاورزی و دانشگاه‌ها در دستور کار است.

وی افزود: تعامل سازنده و کم نظیری با دانشگاه‌های استان به ویژه دانشگاه بوعلی‌سینا همچون اقدامات مشترک و برگزاری همایش‌ها از جمله همایش علف‌های هرز و آب‌های نامتعارف انجام شده است.

بهراملو با اشاره به پیوند علم و اجرا در سازمان جهاد کشاورزی توضیح داد: طرح‌های تحقیقاتی در راستای از بین بردن فاصله وضعیت موجود با پتانسیل در محصول گندم را از جمله اقدامات پژوهشی سازمان برشمرد که با همکاری مرکز تحقیقات در حال پیگیری است. 

وی ادامه داد: به‌منظور گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و توسعه تحقیقات کاربردی از پایان نامه‌های مقطع دکتری و ارشد در بخش الگوی کشت و ارتقای بهره‌وری استفاده می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: حل مشکلات و ارائه راهکارها نیز به‌صورت تیمی و پژوهشی در سازمان جهاد کشاورزی پیگیری می‌شود.

وی گفت: تحقق کشاورزی دانش‌بنیان؛ تأمین امنیت غذایی پایدار و در نهایت اقتدار غذایی کشور، خلق ثروت، افزایش بهره‌وری، اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی را در پی دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید