Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان:

کشت ۹۵ درصد محصولات زراعی پاییزه در شهرستان همدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه تاکنون ۶۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان زیر کشت پاییزه رفته است گفت: حدودا ۹۵ درصد از کشت‌های پاییزه همدان محقق شده است.

کشت ۹۵ درصد محصولات زراعی پاییزه در شهرستان همدان

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان، رحمان ایرانپور با اشاره به کشت‌های پاییزه شهرستان بیان کرد: تاکنون چهار هزار و ۸۰۰ هکتار گندم آبی، ۴۳ هزار هکتار گندم دیم، پنج هزار و ۴۰۰ هکتار جو آبی و پنج هزار و ۸۵۰ هکتار جو دیم در اراضی شهرستان کشت‌شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق برش شهرستانی کشت‌های پاییزه، اقدام به کشت انجام شده است، افزود: سه هزار و چهار تن کود ازته، ۸۶۵ تن فسفاته و ۱۶۰ تن پتاسته توسط کارگزاران به‌منظور تأمین کود کشت پاییزه توزیع‌شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان در حوزه بذور گواهی‌شده نیز یادآور شد: در راستای کشت‌های پاییزه بذور گواهی‌شده تأمین و توزیع‌شده که شامل ۵۴۲ تن گندم آبی، ۳۴۵ تن گندم دیم، ۲۲۶ تن جو آبی و ۳۰ تن جو دیم است.

وی بابیان اینکه سطح ابلاغی طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان ۴۸ هزار و ۳۰۵ هکتار است که هم‌اکنون با فعالیت ۲۲ کارشناس در حال اجرا است ادامه داد: تسهیلات طرح جهش تولید در نوبت اول جذب و بالغ‌بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

ایرانپور در ادامه به پرونده‌های آماده متقاضیان نوبت دوم دریافت تسهیلات جهش تولید اشاره کرد و گفت: به‌محض تخصیص اعتبار این مهم نیز محقق خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه در بخش تسهیلات مکانیزاسیون ۱.۵ میلیارد تومان جذب انجام شده است، اضافه کرد: از ابتدای سال ۳۵ پرونده معادل ۲۰ هکتار گلخانه برای دریافت تسهیلات احداث گلخانه معرفی‌شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: در بخش گلخانه‌ها ۱۱.۵ هکتار بهسازی و بازسازی انجام‌شده، همچنین ۱۰ واحد گلخانه مجهز به انشعاب گاز شدند.

وی به اقدام دیگر شهرستان در بخش مساحی اراضی پرداخت و افزود: از ۱۲۰ هزار هکتار اراضی شهرستان همدان، ۷۲ هزار هکتار مساحی و در سامانه سامکا ثبت‌شده است.

ایرانپور در پایان با اشاره به اقدامات آموزشی و ترویجی جهاد شهرستان یادآور شد: سه هزار و ۴۵۰ نفر ساعت آموزش در راستای طرح جهش تولید انجام شده اگرچه بازدیدهای ترویجی، روز مزرعه و کارگاه‌های آموزشی در دستور کار جهاد شهرستان قرار دارد و مستمراً در حال انجام است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید