Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر:

تخریب ۲۱ سازه غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی ملایر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر با اشاره به تخریب ۲۱ سازه غیرمجاز در اراضی باغی و زراعی شهرستان گفت: این مهم به‌منظور تأمین امنیت غذایی، جلوگیری و مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات تخریب‌شده است.

تخریب ۲۱ سازه غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی ملایر

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان، یوسف کاکاوند با اشاره به اقدامات شهرستان طی ماه گذشته از برداشت زعفران در مساحت ۱۳۳ هکتار با کسب رتبه اول استان در ملایر خبر داد و بیان کرد: عملکرد برداشت زعفران ۸۰۰ کیلوگرم در ۱۳۳ هکتار است به‌طوری‌که متوسط تولید در هکتار ۶ کیلوگرم است.

وی در ادامه بابیان اینکه ۳۹ پرونده تسهیلات ادوات مکانیزاسیون بالغ‌بر ۱۷٫۵ میلیارد تومان در ملایر تشکیل‌شده است افزود: پرداخت تسهیلات چهار پرونده متقاضی ادوات کشاورزی با مبلغ ۲٫۱ میلیارد تومان از اقدامات عملیاتی شهرستان ملایر در آبان ماه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر گفت: احیای مرغداری ۳۰ هزار قطعه‌ای مرغ تخم‌گذار به همراه پولت ریزی در روستای ورچق ملایر از اقدامات جهادی ملایر به شمار می‌رود که جهش تولید به همراه دارد.

وی با تأکید بر اینکه طرح احیای جوجه ریزی بوقلمون چهار هزار و 500 قطعه‌ای روستای مهدی‌آباد نیز در راستای رشد تولید انجام شده است، یادآور شد: احیای واحدهای نیمه فعال و راکد به‌منظور بازگرداندن سرمایه‌های راکد به چرخه تولید اولویت جهاد کشاورزی است.

کاکاوند خاطرنشان کرد: برگزاری پروژه طرح بسیج در راستای فرهنگ‌سازی فعالیت‌های بسیجی ترویجی در مناطق مواجه با خسارت بلایای طبیعی با موضوع کنترل آفات و بیماری‌های زنبورعسل در زنبورستان‌های شهرستان از اهم اقدامات است.

وی در بخش دیگر با اشاره به تخریب ۲۱ سازه غیرمجاز در اراضی باغی و زراعی شهرستان اضافه کرد: برابر اعلام یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان در نیمه دوم آبان ماه ۲۱ مورد از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی باغی و زراعی روستاهای سنگ آباد و قلعه فتاحیه شهرستان ملایر به مساحت سه هزار و 165 متر شامل بنا، دیوارکشی، استخر، پی کنی و پی‌ریزی، محوطه‌سازی و فنس کشی که مالکان بدون اخذ مجوز اقدام به ساخت‌وساز غیرمجاز کرده بودند تخریب شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر خاطرنشان کرد: این مهم به‌منظور تأمین امنیت غذایی، جلوگیری و مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات، تبصره ۲ ماده ۱۰ و حکم ماده ۳ تخریب شد.

وی یادآور شد: مساحت کل زمین‌های رفع تصرف‌شده ۷.۵ هکتار و به ارزش تقریبی ۱۱ میلیارد تومان بوده که با دستور و حضور دادستان شهرستان و همکاری نیروی انتظامی، شهرداری و همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان به حالت اولیه بازگردانده شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید