Iranian Agriculture News Agency

سرانه مصرف آبزیان در استان افزایش می‌یابد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از فرهنگ‌سازی در افزایش سرانه مصرف ماهی در استان خبر داد و گفت: در نقشه راه تولیدات کشاورزی استان، نیاز روز و افزایش تولید پرورش ماهی مدنظر قرارگرفته است به‌طوری‌که ۸‌.۵ کیلوگرم سرانه ماهی استان به ۱۱ کیلوگرم افزایش یابد.

سرانه مصرف آبزیان در استان افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان، رضا بهراملو در اولین جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی شهرستان همدان و چهارمین جشنواره استان، بیان کرد: یکی از برنامه‌های ویژه ما در جهاد کشاورزی فرهنگ‌سازی است.

 وی با اشاره به اینکه در راستای افزایش سرانه مصرف ماهی نیز باید فرهنگ‌سازی انجام شود، افزود: متوسط کشوری سرانه مصرف ماهی ۱۲ کیلوگرم است در حالی این رقم در متوسط جهانی به ۲۳ کیلوگرم می‌رسد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تأکید برافزایش مصرف ماهی با توجه عوارض صفر این ماده مغذی و تأثیر بسزایی آن در سلامتی گفت: بافرهنگ سازی سرانه مصرف ماهی در استان روند افزایشی خواهد داشت.

وی بابیان اینکه جمعیت در حال رشد است و باید تولیدات متناسب با رشد جمعیت افزایشی باشد، ادامه داد: از تولیدات گوشت قرمز و طیور، پرورش ماهی به‌مراتب سهل‌تر و به نسبت ارزان‌تر تمام می‌شود.

بهراملو خاطرنشان کرد: در نقشه راه تولیدات کشاورزی استان، نیاز روز و افزایش تولید پرورش ماهی همچون دیگر محصولات مدنظر قرارگرفته است به‌طوری‌که ۸‌.۵ کیلوگرم سرانه ماهی استان به ۱۱ کیلوگرم افزایش یابد. وی با اشاره به اینکه در پی افزایش مصرف، افزایش تولید نیز ایجاد خواهد شد، اضافه کرد: اگرچه در بخش‌های ماهی زینتی می‌توان توسعه ایجاد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: جشنواره‌های طبخ آبزیان و غذاهای دریایی در راستای فرهنگ‌سازی و افزایش مصرف مؤثر است چراکه یکی از دلایل مصرف کم ماهی نوع طبخ است.

وی یادآور شد: وجود چنین جشنواره‌هایی در افزایش مصرف و طبخ سالم و جذاب آبزیان تأثیرگذار است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید