Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان عنوان کرد:

همه تلاشگران عرصه تولید و امنیت غذایی در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امروز همه کسانی که در عرصه تولید و امنیت غذایی تلاش می‌کنند در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند.

همه تلاشگران عرصه تولید و امنیت غذایی در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان، رضا بهراملو در حاشیه برگزاری مانور توانمندی ناوگان برداشت غله استان همدان که در روستای حسن قشلاق شهرستان بهار برگزار شد، در جمع خبرنگاران بیان کرد: در سطح استان ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت سالانه وجود دارد.

وی بابیان اینکه  بیش از ۵۰ درصد از اراضی زیر کشت استان گندم است، به ۴۳۰ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم در استان اشاره و خاطرنشان کرد: در استان همدان ۷۲ هزار هکتار گندم آبی و ۳۶۰ هزار هکتار گندم دیم وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه گندم یک محصول استراتژیک است، به اهمیت کشت گندم اشاره و بیان کرد: گندم تنها محصولی است که در همه شرایط  و سرزمین‌ها می‌توان کشت کرد.

وی بابیان اینکه خودکفایی در تولید و کشت محصولات استراتژیک عامل مهمی در تحقق شعار سال و افزایش تولید و مهار تورم است، بر لزوم خودکفایی در محصولات استراتژیک تأکید کرد و گفت: ما باید در استان در محصولات استراتژیک همچون گندم و سیب‌زمینی، جو، یونجه، ذرت، دانه‌های روغنی، گیاهان دارویی و... به خودکفایی برسیم چراکه وابستگی در غذا و محصولات استراتژیک نقطه‌ضعف است.

بهراملو با تأکید بر اینکه ما وضعیت خوب و مستقلی در عرصه نظامی در منطقه داریم و قدرت اول منطقه هستیم، گفت: ما امروز در جنگ ترکیبی با دشمن هستیم که یکی از این جنگ‌ها جنگ اقتصادی است، در این جنگ غذا همچون اسلحه است و کشاورزان و تولیدکنندگان سرباز هستند که باید جهاد کنند.

وی بابیان اینکه در دوران دفاع مقدس، جهاد کشاورزی استان همدان مفتخر به تقدیم  ۱۰۰ شهید به‌نظام و انقلاب است، اضافه کرد: این سنگر سازان بی سنگر در خط مقدم جانانه با دشمن به نبرد پرداختند و امروز همه‌کسانی که در عرصه تولید و امنیت غذایی تلاش می‌کنند در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اهداف برگزاری مانور، با تأکید بر اینکه این مانور به‌منظور نشان دادن توانمندی ناوگان برداشت غله با محوریت ایده‌های تحول‌گرا در کاهش ضایعات غلات در استان همدان برگزار شد، افزود: کاهش ضایعات از موضوعات پراهمیت این حوزه است ضمن اینکه ضایعات محصولات بین ۲۰ تا ۳۰ درصد رقم بزرگی است که کاهش آن با دستگاه‌های مکانیزه و تنظیم کمباین‌ها در مزارع قابل‌کنترل است.

وی بابیان اینکه روستای حسن قشلاق قطب کمباین داری کشور محسوب می‌شود، یادآور شد: این روستا با داشتن ۴۰۰ خانوار به‌تنهایی دارای ۵۰۰ دستگاه کمباین است که با الحاق روستا‌های اطراف با داشتن ۸۰۰ دستگاه کمباین برای چهار هزار نفر اشتغال‌زایی ایجاد کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید