Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان:

پیش‌بینی ۵۰ درصدی جهش تولید در کشت گلخانه‌ای

تدوین برنامه عملیاتی جهش تولید بخش کشاورزی با آماده سازی ملزومات تحقق می یابد

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: نامگذاری سال ۹۹ تحت عنوان سال جهش تولید از طرف مقام معظم رهبری ایجاب می کند تا زمینه های افزایش تولید و جهش تولید در محصولات کشاورزی را فراهم کنیم.

پیش‌بینی ۵۰ درصدی جهش تولید در کشت گلخانه‌ای

به گزارش خبرنگار ایانا در هرمزگان، علی باقرزاده همائی با اشاره به تعیین برنامه عملیاتی جهش تولید بخش کشاورزی هرمزگان در سالجاری  در محورهای تولید محصولات استراتژیک شامل گندم، دانه های روغنی، ذرت دانه ای و جو ، محصولات گلخانه ای، محصولات سبزی و صیفی، باغی، پروتیین حیوانی، صنایع تبدیلی کشاورزی ، صادرات و پروژه های زیربنایی اظهار کرد: در راستای نامگذاری سال ۹۹بنام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، محصولات راهبردی بخش تولیدات کشاورزی دراین استان امسال افزایش می یابد.

وی  افزود: هرمزگان درطول سال با تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی خارج از فصل و داشتن ظرفیت های دروازه های صادراتی، نقش راهبردی در رونق و جهش تولید برعهده دارد.

این مسوول در ادامه ابراز داشت: نامگذاری سال ۹۹ تحت عنوان سال جهش تولید از طرف مقام معظم رهبری ایجاب می کند تا زمینه های افزایش تولید در واحد سطح و جهش تولید در محصولات کشاورزی را فراهم کنیم.

به گفته باقرزاده همائی ، جهش تولید در بخش کشاورزی با حمایت از بخش خصوصی و تسهیل سرمایه گذاری اتفاق می افتد.

وی در خصوص تولید محصولات  گلخانه ای در استان افزود: افزایش تولیدات گلخانه ای در تقویم عملیاتی جهش تولید بخش کشاورزی استان قرار گرفته است به طوریکه در حال حاضر هرمزگان با تولید 100 هزار تن محصولات گلخانه ای قرار است 50 درصد افزایش را نسبت به سال گذشته داشته باشد.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و 500 واحد بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر 9900 میلیارد ریال در بخش تولید محصولات گلخانه ای استان فعالیت دارند.

باقرزاده همچنین در خصوص افزایش تولید محصولات سبزی و صیفی در تقویم عملیاتی جهش تولید بخش کشاورزی استان ابراز داشت: تولید یک هزار و 750 هزار تن محصولات سبزی و صیفی وضعیت موجود این بخش در استان می باشد که بنا است در برنامه عملیاتی جهش تولید پیش رو بخش کشاورزی هرمزگان 10 درصد افزایش را نسبت به سال گذشته داشته باشد.

به گفته وی، در حال حاضر 400واحد بخش خصوصی با اعتباری بالع بر 2050 میلیارد ریال  در بخش تولید محصولات سبزی و صیفی استان فعالیت دارند.

این مسوول همچنین در ادامه به برنامه عملیاتی تولید محصولات باغی در استان هرمزگان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 600هزار تن محصولات باغی در استان تولید می شود که قرار است در برنامه عملیاتی جهش تولید بخش کشاورزی 10درصد افزایش را نسبت به سال گذشته داشته باشد.

باقرزاده در پایان خاطرنشان ساخت: در حال حاضر 300  واحد بخش خصوصی با اعتباری بالع بر 1540 میلیارد در بخش تولید محصولات باغی استان فعالیت دارند.

انتهای پیام/

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید