Iranian Agriculture News Agency

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان جاسک:

برداشت محصول هندوانه و گوجه ‌فرنگی آغاز شد

سرپرست جهاد کشاورزی جاسک از آغاز برداشت هندوانه و گوجه ‌فرنگی از اراضی این شهرستان خبر داد.

برداشت محصول هندوانه و گوجه ‌فرنگی آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا از هرمزگان، محمد خدابخشیان اظهار کرد: برداشت محصول هندوانه و گوجه ‌فرنگی به ترتیب با سطح زیرکشت ۲۴۰۰ و ۱۱۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شد.

وی افزود: پیش بینی می شود ۷۲ هزار تن هندوانه پاییزه و 3 هزار و 300 تن گوجه فرنگی از این مزارع برداشت شود.

سرپرست جهاد کشاورزی جاسک با اشاره به اینکه متوسط عملکرد محصول هندوانه و گوجه فرنگی در شهرستان جاسک بین ۳۰ تا ۳۵ تن در هکتار است، اظهار کرد: با توجه به وضعیت آب و هوایی و کشت در این شهرستان، برداشت محصول هندوانه و گوجه فرنگی در این منطقه زودتر از دیگر مناطق آغاز می شود.

خدابخشیان در ادامه ابراز داشت: محصول هندوانه و گوجه فرنگی این شهرستان در دو بخش مرکزی و عمدتا در بخش لیردف کشت می شود.

وی بخشی از ارقام کشت شده گوجه فرنگی در دهستان جاسک کهن از توابع بخش مرکزی جاسک را از نوع بومی ذکر کرد.

سرپرست جهاد کشاورزی جاسک همچنین اظهار کرد: این شهرستان یکی از تولیدکنندگان هندوانه و گوجه فرنگی خارج از فصل در سطح استان بوده که محصول برداشت شده علاوه بر تامین بازار شهرستان، به بازارهای استان هرمزگان و استان های همجوار نیز ارسال می شود.

خدابخشیان با بیان اینکه هندوانه خارج از فصل در سطح شهرستان جاسک از نیمه دوم آذر ماه برداشت می شود، گفت: با توجه به خارج از فصل بودن هندوانه پاییزه در این شهرستان، بخشی از نیاز بازار به هندوانه شب یلدا از این شهرستان تامین می شود.

به گفته وی ،گوجه فرنگی از جمله صیفی‌جاتی است که به دلایل فراوان کشت آن توجیه پذیر است.

سرپرست جهاد کشاورزی جاسک با اشاره به  برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در خصوص سوق دادن کشت های فضای باز به فضای گلخانه ای خاطرنشان کرد:  انتقال کشت های فضای باز به فضای گلخانه ای بطور جد در این شهرستان دنبال می شود.

خدابخشیان ادامه داد: به منظور بهینه سازی مصرف آب، اکثر سطوح زیر کشت هندوانه در این شهرستان به آبیاری تیپ و مالچ پلاستیکی کفپوش مجهز است.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک، شرایط آب و هوایی و خاکی مناسب شهرستان جاسک خاطرنشان کرد: محصولات تولیدی خارج از فصل این شهرستان، شرایط مناسبی از لحاظ کمی و کیفی جهت صادرات دارند.

انتهای پیام/

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید