Iranian Agriculture News Agency

طرح‌ها، پروژه‌ها واقدامات اولویت‌دار سال ۱۴۰۲ سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان

طرح‌هاو پروژه‌های اولویت دار و منابع تسهیلاتی بخش کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان در نخستین جلسه شورای هماهنگی مدیران، بررسی شد.

طرح‌ها، پروژه‌ها واقدامات اولویت‌دار سال ۱۴۰۲ سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان

به گزارش خبرنگار ایانا در هرمزگان، حجت‌الاسلام علی شرفی مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در نخستین جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان ضمن تقدیر از حمایت‌های مستمر رئیس سازمان نسبت به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مجموعه جهاد کشاورزی، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که همه ما باید از آن دوری‌کنیم، مسئله سخن‌چینی است که خدا نیز در قرآن همه را از آن نهی کرده است.

وی در ادامه، سخن‌چینان را تجاوزگر و گناه پیشه معرفی کرد و گفت: طبق آیات قرآن کسانی که به سخن‌چینی اصرار دارند از بدکاران هستند، همچنین مطابق روایتی از حضرت رسول هیچ سخن‌چینی داخل بهشت نمی‌شود.

عباس مویدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان نیز در اولین جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان با اشاره به اهمیت ارسال گزارش‌ها و نظارت‌های مدیران در خصوص پروژه‌های شهرستانی اظهار داشت: گزارش دهی و مستندسازی و تبلیغات پروژه‌های بخش کشاورزی در راستای جهاد تبیین جدی گرفته شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان پس از استماع گزارش‌ها و اقدامات انجام شده از سوی معاونت‌ها و روسای ادارات شهرستان، رهنمودهای لازم را نیز جهت پیشبرد بهتر مأموریت‌های سازمان ارائه کرد و افزود: در حوزه صنعت مرغ کشورهای تولیدکننده کلان ذرت و نهاده‌های دامی با پرداختن به سیاست‌های جدید به دنبال ایجاد بازارهای جدید مصرف محصولات خود هستند.

وی اضافه کرد: ما در هرمزگان باید به دنبال کشت استراتژیک باشیم و از کشت محصولات آب بر و کم اثر در تولید و اقتصاد جلوگیری کنیم.

مویدی، بابیان اینکه کشت علوفه و توسعه دامپروری در استان می‌تواند چرخه امنیت غذایی کشور را تأمین کند، افزود: دام می‌تواند درآمدزایی استان در حوزه صادرات را نیز افزایش دهد پس بهتر است کشت علوفه را جهت تأمین غذای دام و طیور در اراضی کشاورزی استان توسعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه نگاه ما به توسعه صنعت کشاورزی استان باعث تحول در اقتصاد استان می‌شود، ادمه داد: تلاش شود تا دامپروری‌های استان، دوباره به چرخه تولید بازگردد.

مویدی شعار سازمان برای سال زراعی پیش رو را افزایش و راه‌اندازی مجدد دامداری‌های استان عنوان کرد و گفت: مدیریت‌های جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها کشت علوفه باهدف تأمین نیاز دامپروری‌ها را در دستور کار قرار دهد.

در پایان سخنان خود با تشکر از واحدهایی که در راستای توسعه خدمات و تحقق سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی و امنیت غذایی اقدام کردند افزود: در ارضی شیب‌دار  که بیش از چهار هزار ۴۰۰ هکتار از اراضی استان را به خود اختصاص داده باهدف توسعه کشت‌های نوین تأمین اعتبار خواهیم کرد.

در ادامه این نشست حمید کمالی مسئول بازرسی و ارزشیابی و مریم محمد زاده معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان به ارائه گزارش طرح‌ها، برنامه‌ها و پروژه‌های در دست اقدام سازمان در مناطق مختلف استان پرداختند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید