Iranian Agriculture News Agency

برگزاری کارگاه آموزشی و نشست هم‌افزایی برای حکمرانی متعالی سرزمین در روزهای ۴ و ۵ تیر ماه

برگزاری کارگاه آموزشی و نشست هم‌افزایی برای حکمرانی متعالی سرزمین در روزهای ۴ و ۵ تیر ماه

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مرکز بین‌المللی مدیریت جامع حوضه‌های آبخیز و منابع زیستی، کارگاه آموزشی و نشست علمی و هم‌افزایی برای حکمرانی متعالی سرزمین در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۴ و ۵ تیرماه را به‌صورت حضوری و مجازی در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار می‌کند.

رئیس مرکز بین‌المللی مدیریت جامع حوضه‌های آبخیز و منابع زیستی در مناطق خشک و نیمه‌خشک بابیان این مطلب به خبرنگار گفت: کارگاه آموزشی و نشست علمی هم‌افزایی برای حکمرانی متعالی سرزمین در روز ۴ تیرماه با عنوان و محوریت سامان‌های عرفی، مشارکت آگاهانه و کسب‌وکار جوامع محلی ویژه مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌های سراسر کشور، و در روز دوم ۵ تیرماه با عنوان مدیریت جامع حوضه‌های آبخیز، حکمرانی منابع طبیعی و توسعه پایدار ویژه معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری‌ها و مدیران کل بحران استان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

حمید نوری هدف از برگزاری این کارگاه و نشست را هم‌افزایی علمی، مفهومی و کارکردی وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و کشور در چارچوب تفاهم‌نامه‌ای با ستاد بحران و در راستای دستیابی به ایجاد مشارکت آگاهانه و مسئولانه همه متصدیان و ذی‌نفعان و ذی‌ربطان کشور برای مدیریت یکپارچه و جامع حوضه‌های آبخیز عنوان کرد.

وی بیان: یکی از محورهای مورد تأکید سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، تحقق فراگیری و کیفیت آموزش است و این موضوعات نیز همواره مورد تأکید یونسکو به‌عنوان یک سازمان فرهنگی آموزشی هست.

نوری درعین‌حال همسویی مدیران و تصمیم گیران کشور با ادبیات مدیریت مشارکتی و جامع‌نگر حوضه‌های آبخیز در چارچوب حکمرانی متعالی سرزمین، هم‌اندیشی و بحث و تبادل‌نظر برای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی، حفاظت از عرصه‌ حوضه‌های آبخیز برای مدیریت پایدار سرزمین، منابع آب، مدیرت بحران‌ها و مخاطرات محیطی مانند سیل، خشک‌سالی و ریز گردها را ازجمله سیاست‌های این مرکز بین‌المللی در راستای اهداف سازمان منابع طبیعی کشور برشمرد.

وی گفت: بخش‌های مختلف وزارت جهاد کشاورزی به‌ویژه مدیریت بحران وزارت، مدیریت بحران وزارت نیرو، وزارت کشور و قرارگاه جهادی برای برگزاری این نشست علمی و هم‌افزایی مشارکت کرده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید