Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور

اقدامات آبخیزداری در 10هزار نقطه از کشور در سال 98

خلیل آقایی گفت:در سال 97 در بیش از 6000 نقاط کشور اقدامات آبخیزداری انجام شده و این میزان در سال جاری به بیش از 10 هزار نقطه افزایش پیدا می کند.

اقدامات آبخیزداری در 10هزار نقطه از کشور در سال 98

 

به گزارش ایانا به نقل از روابط‌عمومی سازمان جنگل هابا اعلام این خبر اظهار کرد:کلیه فعالیت های آبخیزداری در هفته دولت به اتمام می رسد

رییس سازمان جنگل ها  که هفته گذشته با سفر به استان ایلام نخستین پروژه آبخیزداری سال 98 را در این استان افتتاح کرد، در این نشست تاکید داشت: کلیه فعالیت های آبخیزداری سال جاری باید در هفته دولت به اتمام برسد.

 خلیل آقایی در ادامه افزود: در سال 97 در بیش از 6000 نقاط کشور اقدامات آبخیزداری انجام شده است و این میزان در سال جاری به بیش از 10 هزار نقطه افزایش پیدا می کند. 

وی با تاکید بر استفاده از بند ب ماده 29 قانون برنامه توسعه کشور و بهره گیری از ظرفیت های مردمی خاطر نشان کرد: مردم محلی با استفاده از این ظرفیت در طرح های منابع طبیعی مشارکت کرده و میزان اختلافات موجود بین مردم و منابع طبیعی کاهش پیدا می کند. 

 آقایی مطالعه، شناسایی و مکان یابی فعالیت های آبخیزداری را از ملزومات اساسی برشمرد و از دفتر مهندسی و مطالعات سازمان جنگل ها خواست فعالیت های آبخیزداری در نقاط مختلف کشور را در سال 98 رصد کرده و گزارش آن را هر هفته در جلسه ستاد اجرای طرح های آبخیزداری ارائه نمایند.

مسئول اول منابع طبیعی کشور در خاتمه با تاکید بر ایجاد پوشش گیاهی و اقدامات جنگل کاری از مدیران منابع طبیعی استان ها خواست با توجه به شرایط اقلیمی و میزان پراکندگی بارش ها، بیشترین حجم عملیات نهالکاری را در فصل پاییز متمرکز نمایند تا نهال‌ها از یک سال آبیاری معاف شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید