Iranian Agriculture News Agency

هزینه تغییر کاربری اراضی کشاورزی باید سنگین باشد

رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: باید با بالا بردن هزینه و عواقب تغییر کاربری با تمام توان از اراضی کشاورزی محافظت کرد.

هزینه تغییر کاربری اراضی کشاورزی باید سنگین باشد

به گزارش ایانا به نقل از سازمان امور اراضی کشور، رضا افلاطونی در نشست بررسی عملکرد و مسایل و مشکلات مدیریت امور اراضی استان مازندران ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: اصل بر ممنوعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی است و نباید مجوز تغییر کاربری به آسانی صادر شود.

وی افزود: اراضی کشاورزی درجه یک در مازندران وجود دارد و مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و همه دستگاه‌های ذی‌ربط باید از این اراضی حفاظت کند.

رییس سازمان امور اراضی کشور تصریح کرد: با اجرای طرح آمایش سرزمین برای هر فعالیت مکان ویژه‌ای باید در نظر گرفته شود، مثلأ فعالیت‌های صنعتی باید در شهرک‌های صنعتی ایجاد شود؛ نباید برای فعالیت‌های صنعتی در خارج از شهرک‌های صنعتی مجوز صادر شود.

وی تأکید کرد: باید از ظرفیت‌های استانداران و فرمانداران در حوزه برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود.

افلاطونی افزود: برای اجرای احکام قطعی و تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها برنامه‌ریزی شود و از همه ظرفیت‌های استانی استفاده شود.

وی اضافه کرد: برون‌سپاری وظایف غیرحاکمیتی مانند نظارت بر واگذاری‌ها و اجرای احکام در مدیریت امور اراضی استان باید اجرا شود و کارشناسان مدیریت امور اراضی استان باید نظارت و راهبری را انجام دهند.

رییس سازمان امور اراضی کشور تصریح کرد: هزینه تغییر کاربری اراضی کشاورزی باید تا حدی سنگین باشد که هیچ‌کس به فکر تبدیل اراضی کشاورزی به کاربری‌های دیگر نباشد.

با اقتصادی کردن کشاورزی باید جلوی تغییر کاربری را بگیریم

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این نشست گفت: با اقتصادی کردن فعالیت ها در حوزه کشاورزی می توان از تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری کرد.

بابک مومنی افزود: نباید به ساخت‌وساز‌های غیرمجاز انشعاب آب، برق و گاز داد و با قطع یا عدم ارائه این انشعابات می‌توان اراضی کشاورزی را حفظ کرد.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته اقدام مشترک در استان با حضور امور اراضی، منابع طبیعی و محیط زیست ضروری به نظر می‌رسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و همفکری در مورد مسایل و مشکلات حوزه زمین در مازندران راهگشا خواهد بود.

نشست بررسی عملکرد، مسایل و مشکلات مدیریت امور اراضی مازندران با حضور رئیس سازمان امور اراضی کشور، رییس سازمان جهاد کشاورزی و مدیر امور اراضی مازندران، معاونان و مدیران سازمان امور اراضی کشور در حوزه ریاست سازمان امور اراضی کشور برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید