Iranian Agriculture News Agency

به‌زودی ۱۲ دهکده فن‌آوری جدید در کشور ایجاد می‌شود

رئیس پارک ملی علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: در حال حاضر ۱۳ پردیس یا شبکه فن‌آوری در سراسر کشور ایجاد شده و‌ در حال ایجاد ۱۱ تا ۱۲ دهکده یا پردیس فناوری دیگر در سایر استان‌ها در کشور هستیم.

به‌زودی ۱۲ دهکده فن‌آوری جدید در کشور ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا، محین جهانشاهی روز دوشنبه در چهل و هشتمین رویداد دوشنبه‌های استارتاپی در حوزه کشاورزی که در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود، بیان کرد: این سوال وجود دارد که پارک ملی کشاورزی و منابع طبیعی چه تفاوتی باید با پارک‌های دانشگاهی داشته باشد.

وی ادامه داد: در حوزه پارک‌ها یکسری نکات احصا شده که در تراز پارک‌های دستگاهی خود را نشان می‌دهد. در حوزه کشاورزی نکته ارزشمند این است که محیطی در اختیار ایده‌پرداز یا فن‌آور قرار دهیم که یکی از تفاوت‌ها این است که عرصه و عیان را در اختیار فن‌آوران قرار دهد.

جهانشاهی بیان کرد: نکته قابل اهمیت در حوزه کشاورزی اینکه زمانی که یک ایده به محصول تبدیل می‌شود و به مرحله تجاری‌سازی می‌رسد اخذ مجوزها است که نیاز به سهولت این موضوع است. بنابراین انتظار می‌رود شرکت‌هایی که در پارک دستگاهی مستقر می‌شوند، باید مسیر مجوزها تسهیل شود به غیر از این تفاوتی با سایر پارک‌ها ندارد.

وی ادامه داد: اگر یک شرکت در پارک دستگاهی مستقر شود برای عرضه محصول به یکسری میادین نیاز دارد و نیاز است به این مسئله وزارت جهاد ورود کند و بازار را در اختیار شرکت دانش بنیان قرار دهد و اکر این مزایا وجود ندارد بهتر است پارک دستگاهی ایجاد نشود.

رئیس پارک ملی علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: در کشور ۴ پارک دستگاهی داریم پارک مشاورزی ملی است و شعب و پردیس های آن باید در سراسر کشور ایجاد شود در حال حاضر ۱۳ پردیس یا شبکه فناوری ایجاد شده و‌در حال ایجاد ۱۳ دهکده یا پردیس فناوری دیگر در سایر استان ها هستیم.

جهانشایی بیان ‌کرد: احصا بخشی از خروجی و پروژه‌های کاربردی ور وزارت جهاد که ذیل سازمان تحقیقات ایجاد شده بود و طی فرایند یکساله به نقطه ای رسیدیم تا تعدادی از آنها با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی تجاری سازی شود که حدود هفت ایده در حوزه فن‌آوری نانو است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید