Iranian Agriculture News Agency

پیشنهاد نامگذاری روز ملی مرتع و عشایر در تقویم رسمی کشور

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در نامه‌ای خطاب به رئیس این سازمان، خواستار برنامه ریزی‌های سازمانی و پیگیری در راستای ثبت رسمی روز مرتع و عشایر در تقویم ملی کشور شد.

پیشنهاد نامگذاری روز ملی مرتع و عشایر در تقویم رسمی کشور

ترحم بهزاد  در گفت‌وگو با ایانا درباره این نامه بیان کرد: در دهه احیا اکوسیستم (2021 - 2030 میلادی) سال 2026 با عنوان سال بین المللی مرتع و عشایر از سوی سازمان ملل نامگذاری شده است. این موضوع به منزله توجه جامعه جهانی به اهمیت اکوسیستم‌های مرتعی و دامداران است.

وی افزود: این دفتر با غنیمت شمردن این فرصت در تلاش است تا همگام با جامعه جهانی و با تشکیل جلسات رسمی و مشارکت جستن از آحاد تاثیرگذار جامعه از جمله مرتعداران، دانشگاه، تحقیقات، کارشناسان، سازمان‌های مردم نهاد و... در راستای نیل به اهداف سال بین‌المللی شامل شناساندن اهمیت مراتع و مرتعداری، دانش و فرهنگ بومی، نقش جوانان و زنان، تولیدات دامی و کاربری اراضی سازگار با محیط زیست، خدمات و کارکردهای زیستی، تنوع زیستی، تغییر اقلیم و تاب آوری گام بردارد.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور یادآور شد: باتوجه به زمان کوچ بهاره اکثریت عشایر ییلاقات و جاذبه‌های بصری ناشی از دوره فنولوژیک و رویش گیاهان و شرایط مطلوب آب و هوایی مراتع کشور، تاریخ ۲۵ اردیبشهت ماه هرسال برای نام‌گذاری روز ملی مرتع و عشایر در تقدیم رسمی کشور پیشنهاد کرد.

photo_2023-08-14_11-08-23

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید