Iranian Agriculture News Agency

منصور:

شعار حفاظت از منابع طبیعی باید در عمل تجلی پیدا کند

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: شعار حفاظت از منابع‌طبیعی باید در عمل تجلی پیدا کند و اینکه سند جامع حفاظت تهیه شود اما در عمل روی کاغذ بماند به هیچ وجه از سوی سازمان پذیرفتنی نیست و معاونت حفاظت و امور اراضی ادارات کل استان‌ها باید این سند را عملیاتی کنند.

شعار حفاظت از منابع طبیعی باید در عمل تجلی پیدا کند

به گزارش ایانا به نقل از سازمان جنگل‌ها، دکتر مسعود منصور روز چهارشنبه در جلسه بررسی طرح جامع حفاظت که بصورت وبیناری با حضور مدیران و معاونین حفاظت ادارات کل منابع طبیعی استان‌های کشور برگزار می شد، خاطرنشان کرد: رویکرد ما در صیانت از منابع‌طبیعی مدیریت حفاظت است و عرصه‌های منابع طبیعی باید دارای طرح و طرح نیز دارای مجری باشد و سازمان در این میان وظایف اش نظارت بر انجام حفاظت است.

منصور همچنین ضمن تإکید بر انجام و تکمیل کاداستر اراضی ملی و دولتی گفت: انجام تخلف و وقوع جرم در منابع‌طبیعی اجتناب‌ناپذیر است و بخشی دیگر از وظیفه سازمان در کنار مدیریت، انجام حفاظت فیزیکی است. 

وی گفت: در اقدامات فیزیکی استفاده و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین نظیر سامانه های پایش، نصب دوربین در مناطق بحرانی، استفاده از پهباد و تصاویر ماهواره ای و همچنین استفاده از سیستم رادیویی بی سیم مورد نظر و هدف سازمان است.

این مسئول منابع طبیعی کشور اضافه کرد: نیروی انسانی در بخش حفاظت باید کارآزموده و آموزش دیده باشد تا بتواند به عنوان یک ضابط قضایی عمل نماید.

به گفته منصور حفاظت یک دانش و تخصص است و افرادی که در این بخش خدمت می‌کنند باید کارآمدی لازم را با فراگیری آموزش در زمینه تشکیل  پرونده و تهیه صورتمجلس داشته باشند.

وی گفت: در زمینه راه اندازی سامانه های پایش و ثبت اطلاعات در آن اتفاقات خوبی اکنون در سازمان افتاده است و به زودی سامانه پایش مخاطرات منابع طبیعی در سازمان رونمایی می شود.

منصور گفت: در زمینه شدت بخشیدن به امر حفاظت بیش از 400 دوربین برای نصب و پایش منابع طبیعی در سراسر کشور نیازمند هستیم که تا کنون بخشی از آن تامین و در مناطق بحرانی نصب و راه اندازی شده است.

این مسئول منابع طبیعی کشور با تأکید بر بهره‌برداری هرچه بهتر از سامانه‌های حوزه معاونت حفاظت اعلام کرد: یگان حفاظت از طریق سامانه حمل چوب توانست عامل قاچاق چوب در یک استان را شناسایی و او را به مراجع  قضایی معرفی نماید.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور سرانجام در جلسه بررسی طرح جامع حفاظت یک بار دیگر توجه مدیران را به امر مهم حفاظت و اولویت پیشگیری معطوف کرد و افزود: حفاظت به این معنا است که اجازه ندهیم در جایی پوشش گیاهی از بین رفته و یا  قطع درختی صورت بگیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید