Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

منابع طبیعی با مشارکت مردم قوی‌تر می‌شود

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: منابع طبیعی با مشارکت مردم روز به روز قوی‌تر می‌شود

منابع طبیعی با مشارکت مردم قوی‌تر می‌شود

به گزارش ایانا به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها،  خلیل آقایی روز یکشنبه در کارگاه ملی ارتقای اثربخشی فعالیت‌های آموزشی، ترویجی و مشارکتی در استان البرز با بیان مطلب فوق افزود: خط مقدم منابع طبیعی و آبخیزداری، بخش آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی است و اقدامات آموزشی - ترویجی و مشارکتی باید منجر به درخواست داوطلبانه و خودجوش مردم محلی برای اجرای پروژه‌های منابع‌طبیعی و آبخیزداری شود.

آقایی همچنین گفت: خروجی کارهای ترویجی و مشارکتی باید این باشد که به بخش های مرتع، جنگل، بیابان و آبخیز اعلام نماید که در کدام مناطق درخواست داوطلبانه و خودجوش مردمی وجود دارد تا آن مناطق در اولویت اجرای پروژه‌های منابع‌طبیعی و آبخیزداری قرار گیرد.

او نقشه راه سازمان جنگل‌ها را "مردم" ذکر کرد و گفت: مشارکت مردم در منابع طبیعی وقتی معنای واقعی خودش را پیدا می کند که مردم به ما بگویند کجا و در چه مناطقی پروژه‌های منابع‌طبیعی را اجرایی کنیم.

آقایی در ادامه به اهمیت "بند ب ماده 29" قانون احکام دایمی برنامه توسعه دولت در قالب مشارکت مردم  اشاره کرد و افزود: این ماده قانونی زمینه گسترش حضور و مشارکت مردم در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری را فراهم کرده و باعث افزایش سرعت اجرا و کیفیت پروژه‌های منابع طبیعی می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید