Iranian Agriculture News Agency

پیام وزیر جهادکشاورزی در روز درختکاری؛

طرح کاشت یک میلیارد درخت راهبرد وزارت جهادکشاورزی است

وزیر جهادکشاورزی در پیامی به مناسبت ۱۵ اسفند روز درختکاری و آغار هفته منابع طبیعی؛ مشارکت سرمایه اجتماعی _ مردمی، حمایت حاکمیت، استقبال بخش خصوصی و ایجاد زیرساخت‌های تولید نهال را از عوامل توفیق اولین سال اجرای طرح چهار ساله کاشت یک میلیارد درخت برشمرد.

طرح کاشت یک میلیارد درخت راهبرد وزارت جهادکشاورزی است

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، محمدعلی نیکبخت در این پیام آورده است: تاکیدات اثرگذار مقام معظم رهبری و پیگیری مجدانه رییس‌جمهور، استقبال بی‌نظیر سازمان‌های مردم‌نهاد از افق روشن «طرح کاشت یک میلیارد درخت» خبر می‌دهد.

 

متن پیام به شرح زیر است:

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

 

دیرزمانی از آغاز «طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت» نمی‌گذرد که وزارت جهادکشاورزی به عنوان متولی و هماهنگ کننده، در اولین سال اجرای این طرح بزرگ راهبردی، همه زیرساخت‌های لازم از جمله نهال متناسب با اقلیم و پهنه‌های مورد مطالعه برای کاشت در سراسر کشور را فراهم ساخته است.

 

بازگشت به چرخه تولید نهالستان‌های راکد و به کارگیری ظرفیت کامل تولید نهال در واحد‌های نیمه فعال، اجرای طرح هر مدرسه یک نهالستان و تبدیل خانه‌های روستایی به مزرعه کشت نهال؛ نهضت تولید نهال در کشور را با بیش از ۲۸۰ میلیون اصله به وجود آورده است.

 

استقبال بی‌نظیر مردم و سازمان‌های مردم نهاد، پایبندی به مسئولیت اجتماعی بخش خصوصی، مشارکت فعال نهاد‌ها ‌و دستگاه‌های اجرایی و نظامی، تاکیدات اثر‌بخش مقام معظم رهبری و پیگیری مجدانه رییس‌جمهور در کنار بسترهای لازم در تولید انبوه نهال؛ افق روشنی از اجرای موفقیت آمیز این طرح در مدت چهار سال را پیش چشم فعالان و علاقمندان محیط‌زیست گشوده است.

 

وزارت جهادکشاورزی همه امکانات خود را برای اجرای این طرح به کار خواهد بست تا ضمن توسعه فضای سبز کشور از دیگر مواهب آن در جلوگیری از فرسایش خاک، احیای جنگل، ترمیم سفره آب زیرزمینی، پالایش هوا، زراعت چوب و دیگر آثار زیست محیطی و اجتماعی طرح در اقلیم خشک و نیمه خشک ایران بهره‌برداری کند.

 

همه با هم ایران سرسبز و قوی

محمدعلی نیکبخت

وزیر جهادکشاورزی

 

 

منتشرکننده خبر: شیما علایی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید