Iranian Agriculture News Agency

بیاییم همه باهم، حافظ زمین وعرصه های منابع طبیعی درکشور باشیم

رییس سازمان امور اراضی کشور به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در پیامی این هفته را به تمامی دوست داران، حامیان زمین وطبیعت ودست اندرکاران وتلاشگران این عرصه تبریک گفت.

بیاییم همه باهم، حافظ زمین وعرصه های منابع طبیعی درکشور باشیم
به گزارش ایانا به نقل از سازمان امور اراضی کشور، در این پیام با اشاره به اهمیت حفظ وصیانت از زمین ، اراضی کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان بستر حیات وامنیت زیستی وغذایی آمده است: از حضرت امام صادق (ع) نقل شده است: " کشت کنید و درخت بنشانید؛ به خدا قسم آدمیان کارى برتر و پاک‌تر از این نکرده‌اند"، به واقع هر بی توجهی وتخریبی دراین عرصه خسارت های جبران ناپذیری را به همراه خواهد آوردوادامه حیات بشریت را با مخاطره روبه خواهد کرد.
 
رئیس سازمان امور اراضی کشور عرصه های منابع طبیعی را امانتی در اختیار ما دانسته و آورده است: باید میراث دار خوبی برای آینده گان باشیم و بتوانیم درراستای حفظ واحیای زمین ومنابع طبیعی شرایط مطلوب تری را برای زندگی وزیست همگان مهیا سازیم.
 
دربخش پایانی این پیام، رضا افلاطونی فرارسیدن این هفته را به تمامی دوست داران، حامیان زمین وطبیعت ودست اندرکاران وتلاشگران این عرصه تبریک گفته و اظهار داشت: زمین‌های کشاورزی و باغ ها نیز از مظاهر منابع طبیعی بوده وجدای از سالم سازی محیط زیست، غذای مردم بدان وابسته است، بنابر این حفظ منابع طبیعی و اراضی کشاورزی به‌‌عنوان سرمایه‌های ملی و تجدیدناپذیر یک وظیفه ورسالت همگانی است، بیایم ، همه باهم ،حافظ زمین وعرصه های منابع طبیعی درکشور باشیم.
 
گفتنی است، دربخشی از این پیام آمده است: بدون تردید این هفته فرصتی مناسبی است تا سنت حسنه درختکاری که همواره مورد سفارش انبیا ونیاکان ما بوده را اشاعه وترویج کنیم، کاشت درخت و توسعۀ منابع طبیعی از کارهای ارزشمندی است که بزرگان دین همواره بر این امر به‌عنوان صدقه‌ای جاری تاکید کرده‌اند.

 

 

منتشر کننده خبر: شیما علایی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید