Iranian Agriculture News Agency

صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی مجوزی برای تغییر کاربری نیست

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد: صدور سند مالکیت برای اراضی کشاورزی صرفا برای هویت‌بخشی به زمین است و هیچ مجوزی برای تغییر کاربری نیست.

صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی مجوزی برای تغییر کاربری نیست

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ۴۶ مین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی گفت: تغییر کاربری اراضی، سازوکار خودش را دارد و با افرادی که تخلف انجام دهند، برخورد می‌شود.

صفدر کشاورزی درباره صدور سند مالکیت برای اراضی کشاورزی اظهار داشت: برای ۷۲۵ هزار و ۱۸۹ قطعه زمین کشاورزی تاکنون سند مالکیت ۶ دانگ صادر شده است.

وی افزود: از نظر تعداد قطعات، بیشترین آمار صدور سند متعلق به تهران با ۶۰ هزار و ۲۵ قطعه، آذربایجان غربی ۵۷ هزار و ۱۹۶ قطعه و آذربایجان شرقی با ۵۶ هزار و ۳۴۸ قطعه می‌باشد.

کشاورزی تصریح کرد: از ۱۶ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۵۴۸ هکتار اراضی کشاورزی، هفت میلیون و ۷۶۹ هزار و ۴۱۴ هکتار معادل ۴۷ درصد از این اراضی صاحب سند مالکیت شده‌اند.

وی ادامه داد: به لحاظ مساحت استان یزد با ۷۲ درصد، خراسان رضوی با ۷۲ درصد، قم ۶۸ درصد، سیستان و بلوچستان ۶۴ درصد، خوزستان، اصفهان و سمنان هر یک با ۶۳ درصد دارای بیشترین میزان صدور سند مالکیت هستند.

معاون سازمان اسناد و املاک کشور گفت: با توجه به این که صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی از وظایف مشترک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وزارت جهادکشاورزی و سازمان امور اراضی کشور است، از این رو تعامل میان این دستگاه‌ها بر روند کار موثر است و در استان‌هایی که تعامل بیشتری وجود داشته، رشد صدور سند، قابل توجه بوده است.

 

منتشر کننده خبر: شیما علایی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید