Iranian Agriculture News Agency

موفقیت زیربخش‌های کشاورزی منوط به اقدامات زیرساختی آب و خاک است

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، آب و خاک را دو منبع اصلی‌ ثروت بر روی زمین دانست و گفت: موفقیت در زیربخش‌های کشاورزی منوط به اقدامات زیرساختی آب و خاک است.

موفقیت زیربخش‌های کشاورزی منوط به اقدامات زیرساختی آب و خاک است

به گزارش ایانا به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن ربانی در دومین روز گردهمایی سراسری مدیران آب و خاک بخش کشاورزی کشور در مشهد مقدس، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: اصلی‌ترین منابع ثروت بر روی زمین آب و خاک است و در بخش کشاورزی موفقیت سایر زیربخش‌ها به اقدامات زیرساختی آب و خاک بستگی دارد.

وی داشتن ایمان و باور به انجام کار و مسوولیت‌های محوله در بخش کشاورزی را ضروری دانست و افزود: برای موفقیت در کار باید به مسوولیتی که پذیرفتیم، اعتقاد داشته باشیم و برای آن ارزش قائل شویم و ارزیابی کار خود را در دستیابی به امنیت غذایی مدنظر قرار دهیم.

ربانی بر برنامه‌ریزی درازمدت در خصوص خاک تاکید کرد و افزود: باید تبیین شود که برای جلوگیری از تخریب و فرسایش خاک تاکنون چه اقداماتی صورت گرفته است و چه اقداماتی باید انجام شود تا خاک حاصلخیزی داشته باشیم.

وی همچنین حفظ و احیای قنوات را مورد تاکید قرار داد و گفت: در صورت کمبود اعتبارات برای احیای قنوات باید مشارکت مردم و حضور خیرین در این حوزه پررنگ‌تر شود.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، با بیان این که انسجام داخلی در بخش‌های مختلف وزارت جهاد کشاورزی ضروری است، گفت: ضمن حفظ انسجام و هماهنگی داخلی باید با مجموعه‌ها و دستگاه‌های بیرون بخشی مانند وزارت نیرو تعامل مناسبی برای پیشبرد امور انجام شود.

وی با بیان این که مردم خوب ایران بر گردن مسوولان حق دارند و لذا باید برای ساختن ایرانی آباد با پشتکار و اراده تلاش کنیم، اظهار امیدواری کرد؛ برگزاری این نشست‌های تخصصی منشأ خیری برای آبادانی کشور عزیزمان شود.

ربانی خاطرنشان کرد: در این همایش‌ها باید مذاکرات و مباحث علمی مطرح و تبادل اطلاعات و تجربیات صورت گیرد تا نتیجه لازم و مناسب از برگزاری این نشست‌ها عاید بخش کشاورزی و کشور شود.

وی با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان، به فضیلت شب قدر اشاره کرد و گفت: یکی از اعمالی که در شب‌های قدر ثواب بالایی دارد، انجام مذاکرات علمی است.

لزوم توجه جدی به بخش آب و خاک کشاورزی کشور

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی نیز در اختتامیه گردهمایی سراسری مدیران آب و خاک کشور، ضمن استقبال از پیشنهادهای نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایشان همواره از مباحث آب و خاک حمایت کرده‌اند که جای تشکر ویژه دارد.

صفدر نیازی با اشاره به این که همه مدیران حاضر در این گردهمایی مدیران اجرایی هستند که در عرصه و پروژه‌های خرد و کلان آب و خاک فعالیت دارند، بیان کرد: سالانه بیش از ۱۰ هزار هکتار پروژه‌های آب و خاک در کشور اجرا می‌شود و مدیران آب و خاک در استان‌ها با توجه به کمبود اعتبارات و امکانات، ایثارگرانه این پروژه‌ها را مدیریت می‌کنند.

وی به بیانات نماینده ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر ساختن ایرانی آباد صحه گذاشت و افزود: با عنایت به اهمیت بخش آب و خاک و نبود امکانات لازم باید توجه جدی‌تری در این حوزه صورت پذیرد.

در ادامه این نشست برخی مدیران ستادی و استانی و موسسات تحقیقاتی در خصوص موضوعات و مشکلات پیش رو و اقدامات انجام شده گزارش‌های مختصری ارایه کردند.

منتشر کننده خبر: شیما علائی کاشانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید