Iranian Agriculture News Agency

در سه‌ماهه منتهی به بهمن‌ماه سال جاری محقق شد:

رفع تصرف از بیش از 23 هزار هکتار اراضی ملی

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از افزایش عملکرد 11 درصدی این یگان در سه‌ماهه منتهی به بهمن‌ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

رفع تصرف از بیش از 23 هزار هکتار اراضی ملی

سرهنگ علی ملکی آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در ارتباط با گزارش عملکرد سه‌ماهه منتهی به بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بیان کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، برای ۸۹۰۸ فقره تخلف در ارتباط با حفاظت و بهره‌برداری از منابع طبیعی پرونده تشکیل‌شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش عملکرد یگان را نشان می‌دهد.

وی توضیح داد: تشکیل ۱۶۳۸ فقره پرونده تخلفاتی قاچاق چوب و زغال موضوع ماده ۴۸ با ۱۷ درصد افزایش عملکرد، بیش از ۲۳ هزار هکتار رفع تصرف اراضی ملی با 70 درصد افزایش عملکرد، تشکیل 185 فقره پرونده برای ۴۱۲ باب کوره زغال غیرمجاز، تخریب کوره و معرفی به مقام قضایی با ۲۴ درصد افزایش عملکرد و همچنین توقیف ۹۹۲ دستگاه وسیله نقلیه ۳۷۲ دستگاه تجهیزات قطع درخت، ۱۵۳۰ فقره دستگیری افراد متخلف متعرض به منابع طبیعی جهت تحویل به مراجع قضایی و اعمال قانون با ۱۴ درصد افزایش عملکرد از دستاوردهای این سه‌ماهه یگان حفاظت بوده است.

آهنگران بابیان اینکه تصرف اراضی ملی در اختیار منابع طبیعی از مهم‌ترین اقدامات یگان حفاظت است گفت: با توجه به ارزش‌افزوده بالای زمین نسبت به سایر موارد تخلف در حوزه منابع طبیعی، بیشتر تعرضات در این زمینه صورت می‌گیرد و بیش از ۵۷ درصد پرونده‌هایی که در منابع طبیعی تشکیل می‌شوند در همین رابطه است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری ادامه داد:14 هزار و614 فقره گزارش مردمی از سامانه‌های ارتباط مردمی سازمان در ارتباط با مخاطرات و تخلفات مرتبط ثبت‌شده که بیش از 80 درصد این گزارش‌ها موثق بوده‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

139 و 1504 سامانه‌های ارتباط مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری

 وی با اعلام شماره‌های سه‌رقمی 139 و چهاررقمی 1504 سامانه ارتباط مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری از مردم خواست در ارتباط با جرائمی که مربوط به منابع طبیعی است تماس گرفته و اطلاعات را در اختیار سازمان بگذارند تا این سازمان نیز بتواند مؤثرتر و هدفمندتر در اجرای وظایف خود گام بردارد.

آهنگران گفت: جنگل‌ها، مراتع، رودخانه‌ها و ... و به‌طورکلی منابع طبیعی بستر و وسیله بقای حیات ما هستند. برای ما اکسیژن تولید کرده و آب ذخیره می‌کنند. خواهش ما از مردم این است که همکاری و مساعدت خوبی برای حفظ جنگل‌ها و اراضی ملی، حفظ رودخانه‌ها، بستر رودخانه‌ها و سواحل و هر آنچه از آن به منابع طبیعی تعبیر می‌شود داشته باشند. خود را امور منابع طبیعی بدانند و کمک کنند که این امانت را با بهترین کیفیت به نسل آینده تحویل دهیم.

 

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید