Iranian Agriculture News Agency

ارائه خدمت در حوزه زمین باید سامانه‌محور باشد

رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: ارائه خدمات در حوزه زمین باید سامانه‌محور باشد و تمرکز خدمات باید از طریق سامانه پنجره واحد مدیریت زمین صورت گیرد.

ارائه خدمت در حوزه زمین باید سامانه‌محور باشد

به گزارش ایانا به نقل از سازمان امور اراضی کشور، رضا افلاطونی در هفتمین نشست کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین‌خواری ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: نقشه‌های حریم و محدوده شهرها و روستاها و همه اطلاعات موجود در سازمان‌ها باید در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین بارگذاری شود و طبق قانون همه دستگاه‌ها باید به این سامانه متصل شوند.

وی افزود: راه‌اندازی گشت مشترک حفاظت از اراضی کشاورزی می‌تواند در جلوگیری از ساخت ‌و سازهای غیرمجاز راهگشا باشد.

رییس سازمان امور اراضی کشور اضافه کرد: فراجا مانند همیشه در اجرای احکام قضایی با مدیریت‌های امور اراضی سراسر کشور همکاری و تعامل داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین می‌توان از ظرفیت‌های موجود در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در بخش‌های مختلف حوزه مدیریت زمین استفاده کرد.

افلاطونی تصریح کرد: برای جلوگیری از زمین‌خواری و برخورد با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی باید از ظرفیت‌های موجود در هر سه قوه و تمام دستگاه‌های مربوطه استفاده شود.

وی تأکید کرد: به دلیل کمبود نیرو و امکانات باید از فناوری‌های نوین در حوزه پایش اراضی و شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز به تفکیک اراضی ملی، کشاورزی، حریم و محدوده شهرها و روستاها استفاده شود.

لزوم جرم‌انگاری زمین‌خواری

مدیرکل حقوق عامه و رییس دبیرخانه شورای عالی حفظ حقوق بیت‌المال در این نشست گفت: زمین‌خواری باید جرم‌انگاری شود و جرایم شدیدی برای تخلفات حوزه زمین در نظر گرفته شود.

احمد قاسمی افزود: نقش فعال فراجا در اجرای احکام قضایی تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در کشور بسیار تعیین کننده و مؤثر است.

سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در حوزه زمین همکاری می‌کند

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح نیز در این نشست گفت: سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح از تمام توان خود برای همکاری با کارگروه فراقوه ای مبارزه با زمین‌خواری و جلوگیری از دست اندازی به اراضی کشاورزی و منابع طبیعی استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید