Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان امور اراضی کشور:

۶۳ درصد از اراضی کشاورزی رفع تداخل شده است

رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: از شهریور ماه سال ۱۴۰۰ تا کنون بیش از ۹ میلیون هکتار اراضی رفع تداخل شده که معادل ۶۳ درصد است.

۶۳ درصد از اراضی کشاورزی رفع تداخل شده است

به گزارش خبرنگار ایانا، رضا افلاطونی در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان امور اراضی برگزار شد، بیان کرد: سال ۱۳۹۴ قانون رفع تداخلات تصویب شد. از زمان تصویب این قانون تا شهریور ۱۴۰۰ از کل اراضی کشاورزی که ۱۵ هزار هکتار است فقط یک میلیون هکتار یعنی معادل ۱۱ درصد رفع تداخلات شد.

وی افزود: از شهریور ۱۴۰۰ تا کنون بیش از ۹ میلیون هکتار رفع تداخل شد که معادل ۶۳ درصد است‌.

رییس سازمان امور اراضی کشور بیان کرد: رفع تداخلات در دو سال اخیر ۷۸۰ درصد پیشرفت داشته است و از سال ۹۴ تا شهریور ۱۴۰۰ یک میلیون هکتار اراضی معادل چهار درصد سند دار شدند. این عدد در دو سال اخیر به بیش از ۷ میلیون هکتار رسیده که معادل ۴۵ درصد است.

افلاطونی ادامه داد: رشد صدور سند از شهریور ۱۴۰۰ تا امروز ۳۰۰ درصد است که مشکلات این بخش را کاهش داده است.

رییس سازمان امور اراضی بیان کرد: اگر زمینی شناسنامه نداشته باشد خطر تغییر کاربری را افزایش می‌دهد و نیاز است اطلاعاتی از اراضی کشاورزی وجود داشته باشد تا بتوان مدیریت مطلوبی داشت.

افلاطونی ادامه داد: رفع تداخلات و سند دار شدن اراضی کشاورزی سبب می‌شود یکپارچه سازی زمین‌ها حفظ شده و مدیریت با دقت بیشتری انجام شود.

پایش هوشمند اراضی کشاورزی در 29 استان کشور در حال انجام است

رئیس سازمان امور اراضی کشور تصریح کرد: پایش هوشمند اراضی کشاورزی در 29 استان کشور در حال انجام است که امیداوریم تا دو ماه دیگر با همراهی وزارت ارتباطات در کلیه استان ها کشور پایش هوشمند داشته باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید