Iranian Agriculture News Agency

رخدادهای ثبت شده در حوزه خاک عملیاتی شود

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی بر عملیاتی شدن رخدادهای ثبت شده در حوزه خاک تاکید کرد و گفت: فعالیت‌های عملیاتی حفاظت از خاک برای روز جهانی خاک در سال آینده امتیازبندی و معرفی خواهند شد.

رخدادهای ثبت شده در حوزه خاک عملیاتی شود

به گزارش ایانا به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران همایش بزرگداشت روز جهانی خاک، گفت: فلسفه برپایی این نشست قدردانی از کسانی است که در برگزاری روز جهانی خاک همکاری داشتند و در این راستا از همکاران بخش‌های مختلف وزارت در تامین اعتبار، امور بین‌الملل،  اطلاع‌رسانی و سازمان‌ها، موسسه‌ها و انجمن‌هایی که در برگزاری این روز یاری‌رسان بودند، قدردانی می‌شود.

وی افزود: برگزاری روز جهانی خاک با تمام نقصان‌ها، بازتاب خوبی داشت و امیدواریم در سال آینده، این روز با برنامه‌ریزی کامل‌تر و دقیق‌تر از گذشته برگزار شود.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی بر عملیاتی شدن طرح‌های حفاظت از خاک تاکید کرد و گفت: در تلاشیم این طرح‌های عملیاتی در حوزه خاک در استان‌ها امتیازبندی شده، در روز جهانی خاک معرفی و در صدا و سیما اطلاع‌رسانی شوند.

وی به چالش‌های پیش روی حفاظت از خاک اشاره کرد و افزود: از آنجایی که خاک کشور ضعیف است، باید فعالیت‌های انجام شده در مطالعات خاک‌شناسی، جمع‌آوری داده‌ها، حاصلخیری خاک، ارتقای ماده آلی خاک، خاکورزی و ... مورد بررسی قرار گرفته و رخدادهای ثبت شده در حوزه خاک عملیاتی شود.

صفدرنیازی گفت: اگر سایر سازمان‌ها همچون منابع طبیعی، امور اراضی و حتی بخش خصوصی بنا دارند در حفاظت از خاک نقش داشته باشند، باید از هم‌اکنون در این فضا وارد شوند، تا کارهای مرتبط به آنها سپرده شود.

وی افزود: اگر انجمن‌ها و بخش خصوصی نیز بتوانند در بحث حفاظت از خاک ایفای نقش کنند،، ما نیز در این خصوص به آنها کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید