Iranian Agriculture News Agency

شبکه شاد فرصتی استثنایی برای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت

معاون سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در عصر جدید برای موفقیت پروژه‌های منابع طبیعی از جمله طرح کاشت یک میلیارد درخت باید از فناوری‌های نوین، هوشمندسازی و هوش مصنوعی بهره برد.

شبکه شاد فرصتی استثنایی برای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت

به گزارش ایانا به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، نقی شعبانیان روز یکشنبه در پنجاه و نهمین جلسه هفتگی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بر هوشمندسازی پروژه‌های منابع طبیعی تاکید و اظهار کرد: پروژه‌ها و طرح‌های منابع طبیعی مانند طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، طرح‌های بخش جنگل و آمایش سرزمین از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی بی‌بهره نخواهند بود.

وی افزود: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در این مسیر از جمله در زمینه پنجره واحد مدیریت زمین و سامانه‌های پایش و رصد عرصه‌ها گام‌های خوبی برداشته است.

شعبانیان در مورد بحث اقتصاد دیجیتال در برنامه هفتم توسعه نیز گفت: ارزش‌های غیربازاری منابع طبیعی مانند تولید اکسیژن، جلوگیری از فرسایش خاک و رسوب گرد و غبار در برنامه‌های کلان اقتصادی ضعیف جلوه داده می‌شود.

وی خواستار آن شد که ارزش‌های غیربازاری جنگل‌ها، مراتع و بیابان‌ها در اقتصاد دیجیتالی در قالب برنامه هفتم توسعه لحاظ شود.

در این جلسه مشاور وزیر آموزش و پرورش ضمن معرفی ظرفیت‌های شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) گفت: با توجه به حضور حدود ۱۲ میلیون دانش‌آموز کنشگر و فعال در فضای مجازی، می‌توانیم برای آنها به ویژه در مورد طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، تولید محتوا کنیم.

علی باقرزاده احراز هویت، پیام‌رسان، ارتباط زنده صوتی و تصویری، کتابخانه، ویکی بین و ویدیو گردی را از خدمات شبکه اجتماعی شاد برشمرد و اذعان داشت: تمام محتواها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و از این رو فرصت استثنایی برای آموزش و مشارکت بوجود می‌آورد.

وی با بیان این که در این شبکه اجتماعی دانش‌آموزی تاکنون رویدادهای مختلفی پس از فراگیری کرونا برگزار شده است، تصریح کرد: رویداد مربوط به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را می‌توان از طریق این شبکه برگزار کرد.

مدیر شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) ادامه داد: در این شبکه اجتماعی ۷.۵ میلیون گروه و کلاس داریم و ۳۰۰ هزار نفر به طور همزمان می‌توانند با هم ارتباط زنده تصویری برقرار کنند.

وی پایداری از آب و خاک، حفظ منابع طبیعی و اکوسستم‌ها و پایداری زمین را ماموریت انسان‌ها عنوان و تاکید کرد: این ماموریت و اجرای آن یک کلید دارد و آن آموزش و یادگیری است.

باقرزاده درباره اهمیت یادگیری و آموزش گفت: افرادی که یادگیری نمی‌کنند یا آسیب دیده، آسیب‌پذیر و یا آسیب‌رسان می‌شوند و خسارت‌های زیادی به جامعه وارد می‌کنند.

وی ادامه داد: وقتی یادگیری نمی‌کنیم به همان اندازه ممکن است منشا ایجاد تغییرات مضر در پیرامون خود از جمله در منابع طبیعی، آب، خاک و گونه‌های ارزشمند گیاهی و جانوری باشیم.

مدیر شبکه اجتماعی دانش‌آموزان اضافه کرد: تمدن‌هایی که نتوانستند یاد بگیرند و حلقه‌های دوم و سوم یادگیری را برای خود ایجاد کنند، پایدار نماندند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید