Iranian Agriculture News Agency

جنگل‌کاری اقدامی زیرساختی برای امنیت زیستی کشور است

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور جنگل‌کاری و ایجاد فضای سبز در کشور را امری حیاتی و ضروری برشمرد و افزود: کاشت درخت اقدامی زیرساختی برای امنیت زیستی کشور است.

جنگل‌کاری اقدامی زیرساختی برای امنیت زیستی کشور است

به گزارش ایانا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی، عباسعلی نوبخت در پنجاه و هشتمین جلسه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت که اختصاص به ارائه گزارش عملکرد از سوی تعدادی از ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها داشت، خاطرنشان کرد: طرح کاشت یک میلیارد درخت یک طرح اجتماعی و مردمی است و در این راستا شرکت‌ها، مؤسسات و افراد خیر در استان‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که امکانات و فضا در اختیارشان قرار گیرد تا برحسب مسئولیت اجتماعی اقدام به درختکاری نمایند. ازاین‌رو منابع طبیعی در استان‌ها باید از این ظرفیت استفاده نموده و زمینه همکاری و مشارکت را برای این مؤسسات و نهادها فراهم نمایند.

نوبخت همچنین تأکید کرد: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تاکنون تفاهم‌نامه‌های همکاری قابل‌توجهی با دستگاه‌های مختلف در سطح ستاد سازمان منعقدشده و در متن هریک از تفاهم‌نامه‌ها تکالیفی برای دستگاه‌ها تعیین‌شده است و این تفاهم‌نامه‌ها باید در سطح استان‌ها همانند ستاد پیگیری و نظارت شود.

نوبخت با اشاره به این‌که فرصت درختکاری با توجه به شرایط  اقلیمی کوتاه است و نباید موقعیت‌ها به‌راحتی از دست برود از مدیران منابع طبیعی استان‌ها خواست بر اجرای درست این طرح نظارت نموده و بر اساس تفاهم‌نامه‌های مشترک همکاری با سازمان‌ها و نهادها به‌ویژه با  بسیج سازندگی و حوزه‌های علمیه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بخش قابل‌توجه ای از اقدامات طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را فرهنگ‌سازی و ترویج این طرح در بین جامعه و افکار عمومی دانست و یادآوری کرد: روحانیون می‌توانند از طریق میز خطابه‌هایی که دارند در این طرح تأثیرگذار باشند.

در پنجاه و هشتمین جلسه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت، منابع طبیعی استان‌های یزد، اردبیل، مازندران( نوشهر) ، اصفهان، جنوب کرمان، بوشهر و خراسان‌رضوی در خصوص آماده‌سازی عرصه برای حفر چاله و کاشت درخت گزارش‌هایی را ارائه کردند.  

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید