Iranian Agriculture News Agency

اساسنامه تشکیل بنیاد درختکاری تهیه شد

مدیر اچ‌اس‌ئی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد: امسال برنامه ۵۰۰ هکتار حراکاری با همکاری منابع طبیعی در راستای توسعه فضای سبز و کاهش انتشار دی اکسیدکربن را داریم.

اساسنامه تشکیل بنیاد درختکاری تهیه شد

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، داوود عمادی در نشست هفتگی طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت در محل وزارتخانه افزود: ما برای توسعه فضای سبز و مدیریت دی‌اکسیدکربن، برنامه‌های جدی داریم و با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان نیز تاکنون یک هزار هکتار حراکاری در منطقه ماهشهر انجام داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: از ۵۷۰۰ هکتار زمینی که در اختیار صنعت پتروشیمی است در سطح حدود ۳ هزار هکتار معادل ۵۳ درصد آن، فضای سبز ایجاد شده است.

عمادی با تاکید بر نقش صنایع در توسعه فضای سبز کشور اظهار داشت: در منطقه مکران نیز فعالیت‌هایی را برای توسعه فضای سبز آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: در جلسه‌ای که با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در مورد طرح مردمی یک میلیارد درخت داشته‌ایم، درخواست آنها برای تامین کیسه‌های گلدانی را بررسی کردیم که مورد استقبال این شرکت قرار گرفته و در این راستا هماهنگی‌هایی با هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس انجام شده است.

عمادی سهم صنعت پتروشیمی از انتشار دی‌اکسیدکربن را حدود ۴ درصد عنوان و اظهار کرد: به علت پیشرو بودن این صنعت، معتقدیم باید برای مدیریت دی اکسید کربن از طریق توسعه فضای سبز اقدام کنیم.

تامین اعتبار تولید ۳ میلیون نهال از سوی شرکت‌های نفتی

در حاشیه این نشست، کارشناس ارشد طرح منابع طبیعی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به خبرنگار ما گفت: در حوزه تولید و کاشت نهال با طرح مردمی یک میلیارد درخت مشارکت خواهیم کرد و پیش‌بینی می‌کنیم برای تولید ۳ میلیون اصله نهال تامین اعتبار کنیم.

علیرضا امیری ملکی افزود: برای سال جاری با توافقی که با اداره کل منابع طبیعی استان خوزستان انجام داده‌ایم شرکت‌های ما در این استان در سطح ۳ تا ۴ هزار هکتار نهالکاری انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: برای مشارکت در تولید نهال و نهالکاری نیاز داریم سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، اراضی را در اختیار ما قرار دهد.

امیری ملکی درباره مشارکت این شرکت‌ها در توسعه و به‌روز کردن نهالستان‌های منابع طبیعی برای تولید نهال مورد نیاز طرح کاشت یک میلیارد درخت اظهار داشت: برای کمک به تجهیز و به‌روز کردن این نهالستان‌ها به فناوری‌های نوین، برنامه‌ریزی نکردیم و در این خصوص باید با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور جلسه بگذاریم.

وی با بیان این که بخشی از اعتبارات شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در قالب مسوولیت‌های اجتماعی برای سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است، گفت: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور می‌تواند این بخش از اعتبارات ما را برای تجهیز و توسعه نهالستان‌های‌شان در نظر بگیرد و ما در این زمینه منعی نداریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید