Iranian Agriculture News Agency

اقدامات سازمان امور اراضی در سال جاری چه بوده است؟

مهمترین اقدامات وفعالیت های سازمان اموراراضی کشور در ۹ ماهه سال جاری درمقایسه با مدت زمان مشابه آن اعلام شد.

اقدامات سازمان امور اراضی در سال جاری چه بوده است؟

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان اموراراضی کشور، در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ ، درراستای تثبت مالکیت ، ۳ میلیون و ۱۵۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی رفع تداخل شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه با رشدی ۱۷۰درصدی همراه بوده وهمچنین چهار میلیون و۱۵۵هزار هکتاراز اراضی کشاورزی کشور نیز سنددار شده است که رشد ۱۲۰درصدی نسبت به مدت مشابه زمانی را نشان می دهد.

برپایه این گزارش، درهمین مقطع زمانی ۱۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش اجرای طرح تجمیع ویکپارچگی اراضی کشاورزی قرار گرفته است که با رشدی ۴۰۰درصدی همراه بوده است.

در راستای حفظ وصیانت از اراضی کشاورزی ومقابله با تغییر کاربری ها در ۹ماهه سال جاری ۶۱هزارو۵۵۰ مورد تغییرکاربری در اراضی کشاورزی شناسایی و از تغییر کاربری این اراضی جلوگیری شده است.همچنین نسبت به تخریب و قلع و قمع ۳۲ هزار مورد ساخت و ساز های غیر مجازدراراضی کشاورزی اقدام شده است.

براساس این گزارش نیز در همین مقطع زمانی نیز درراستای توسعه فعالیت های کشاورزی ۷هزار و ۲۵۶ هکتار از اراضی برای اجرای طرح های کشاورزی نظیر گلخانه، دامداری و...واگذار شده است،درهمین راستا برای افزایش تولید واشتغال زایی در کشور نیز ۴ هزار و ۴۷۶ هکتار از اراضی که قابلیت کشاورزی نداشته اند برای اجرای طرح های غیر کشاورزی(تولیدی، صنعتی و خدماتی) اختصاص یافته است.

همچنین اتصال ۳۲ استان کشور به پنجره مدیریت واحد زمین(صدور مجوزها) و امکان رصد و پایش هوشمند اراضی کشاورزی(تصاویر ماهواره ای) در ۲۹ استان کشوراز دیگر اقداماتی بوده است که بخش زیادی از آن در سال جاری به مرحله اجرا رسیده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید