Iranian Agriculture News Agency

سدخاکی چهرآباد چاه‌های خشک را سیراب کرده است

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: بند خاکی چهرآباد زنجان از بزرگترین پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری کشور به شمار می‌آید که اهالی این روستا اثرات مطلوب آن را مشاهده می‌کنند.

سدخاکی چهرآباد چاه‌های خشک را سیراب کرده است

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، عباسعلی نوبخت در حاشیه بازدید از پروژه بند خاکی چهرآباد، تصریح کرد: تضمین امنیت غدایی امری بسیار حائز اهمیت است که دستگاه‌های مربوطه همواره در راستا آن تلاش می‌کنند.

وی افزود: بند خاکی چهرآباد زنجان از بزرگترین پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری کشور به شمار می‌آید که اهالی این روستا اثرات مطلوب آن را مشاهده می‌کنند.

نوبخت با اشاره به برخی اثرات این بند خاکی ادامه داد: کنترل فرسایش خاک، کاهش خسارت‌های ناشی از سیل و رضایت جوامع محلی، احیا چاه‌های خشک و ... از مهمترین اثرات اجرای این طرح‌ آبخیزداری و آبخوان‌داری است.

وی با بیان اینکه مخازن چاه‌های خشک این روستا با وجود این سد خاکی پر آب شده است، اظهار داشت: پروژه بند خاکی چهرآباد، در کنار کنترل روان آب‌های سطحی و ذخیره آب در سفره‌ها‌ی آب زیرزمینی، خسارات سیلاب در روستا‌ها را نیز کاهش قابل توجهی می‌دهد.

نوبخت یادآور شد: در سازمان منابع طبیعی با پیگیری‌های صورت گرفته باید برای 90 میلیون هکتار از اراضی کشور پروژه‌های آبخیزداری انجام شود.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اضافه کرد: در قالب برنامه هفتم 40 میلیون را داشته‌ایم که 20 میلیون هکتار آن تایید شده است.

نوبخت عنوان کرد: امیدواریم با همدلی که در میان مردم و دولت مردان هست بتوانیم آرامشی را ایجاد کنیم که از مهاجرت اکولوژیک جلوگیری کنیم و کشوری پیشرو در صادرات محصولات خود باشیم.

وی خاطرنشان کرد: هزار هکتار از اراضی ملی روستای قره اوغلانلو جهت ایجاد باغ مکانیزه پسته و گردو با مدل طرح مشارکتی با بهره برداران واگذار شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید