Iranian Agriculture News Agency

مدیر مرکز حوزه‌های علمیه کشور و رئیس سازمان منابع طبیعی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

آیین کاشت نهال زیتون برای اعلام همبستگی با مردم مقاوم غزه و انعقاد تفاهم‌نامه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد.

مدیر مرکز حوزه‌های علمیه کشور و رئیس سازمان منابع طبیعی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، آیین کاشت نهال زیتون برای اعلام همبستگی با مردم مقاوم غزه و انعقاد تفاهم‌نامه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و دکتر نوبخت رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در محوطه مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد.

تقدیر آیت‌الله اعرافی از اجراکنندگان طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت

بر اساس این گزارش، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و امام‌جمعه شهر قم در دیدار با عباسعلی نوبخت معاون وزیر و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س)و  سالروز 9 دی گفت: به‌عنوان حوزه از تمام اقدامات انجام‌شده در مسیر طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت قدردانی می‌کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه تمام نظام باید به موضوع محیط‌زیست به‌عنوان یک اولویت اهمیت بدهند، مطرح کرد: خوشبختانه در برنامه‌ توسعه هفتم فصلی برای این موضوع در نظر گرفته‌شده است.

وی بابیان اینکه این موضوع ازنظر شرعی، اخلاقی دینی مهم است، عنوان کرد: اسلام به کشاورزی و منابع طبیعی نگاه خاصی دارد که نشان از اهمیت این موضوع دارد.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه خودمان را مخاطب این طرح و درختکاری می‌دانیم، خاطرنشان کرد: همیاری و همکاری در فرهنگ‌سازی و اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت باید به‌عنوان یک اولویت در مدارس علمیه مطرح شود.

وی بابیان اینکه در پژوهش‌ها نیز باید به مقوله فضای سبز توجه شود، تصریح کرد: همچنین شبکه‌های تبلیغی و نهادهای حوزوی باید در خدمت فضای سبز و طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت قرار بگیرند.

امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه باید این تفاهم‌نامه به خروجی عملیاتی منجر شود، یادآور شد: برای تحقق این هدف باید حوزه و منابع طبیعی فردی را برای پیگیری مشخص کنند.

وی اضافه کرد: برای تحقق هدف کاشت یک میلیارد درخت طی 4 سال نیازمند عزم همگانی هستیم و تمام مردم باید پای‌کار بیایند و انتظار داریم دولت و مجلس نیز پای‌کار این موضوع بیایند.

تاکنون 20 میلیون نهال کاشته شده است

عباسعلی نوبخت در دیدار با آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و امام‌جمعه شهر قم، اظهار کرد: معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی 62 میلیون و منابع طبیعی بیش از 250 میلیون اصله نهال را تولید کرده است.

وی با اشاره به اینکه 20 درصد نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت، تولید نهال است، مطرح کرد: 10 درصد این طرح، کاشت و 70 درصد باقیمانده، نگهداری از درختان است.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بابیان اینکه تا امروز از هیچ بودجه دولتی استفاده نکرده‌ایم، عنوان کرد: تاکنون با مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه استان‌های مختلف تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 20 میلیون اصله نهال کاشت شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در بودجه با مشکلاتی مواجه هستیم، تفاهم‌نامه‌ای نیز با بسیج سازندگی منعقد کردیم و مقرر گردید 60 درصد کاشت توسط این افراد انجام شود.

نوبخت بابیان اینکه فرمایش حوزویان اثرگذاری بیش‌تری در میان مردم دارد، تصریح کرد: امیدواریم با تفاهم‌نامه‌ای که با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه منعقد می‌شود، از ظرفیت طلاب و حوزویان نیز بهره‌مند شویم.

از سال 1403، درخت‌داری در کنار درخت‌کاری موردتوجه قرار می‌گیرد

همچنین معاون وزیر جهاد کشاورزی در نشستی با مسئولان منابع پایدار و موقوفات حوزه‌های علمیه سراسر کشور که در سالن جلسات آیت‌الله حائری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار کرد: از سال 1403، درخت‌داری در کنار درخت‌کاری باید موردتوجه قرار بگیرد.

نوبخت بابیان اینکه از 13 اقلیم موجود در دنیا 11 اقلیم در کشور ایران وجود دارد، تصریح کرد: کشور ایران پل ارتباطی میان اقلیم‌های دنیا است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بابیان اینکه امروز دشمن ستون‌های اصلی امنیت زیستی مردم را نشانه گرفته است، اظهار داشت: قدرت جمهوری اسلامی در امنیت نظامی موجب شده است تا دشمن از عملیات نظامی ناامید شده و در عرصه‌هایی مانند امنیت زیستی تهدیدهایی را ایجاد کند.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه ظرفیت تأمین امنیت زیستی مانند امنیت نظامی وجود دارد، مطرح کرد: این موضوع با همکاری و مشارکت مردم محقق خواهد شد.

 نوبخت بابیان اینکه حوزه‌های علمیه و مبلغین نقش مؤثری در فرهنگ‌سازی این موضوع دارند، عنوان کرد: امیدواریم با همراهی و همکاری حوزه‌های علمیه بتوانیم گام مؤثری در این مسیر برداریم.

وی بابیان اینکه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نیز به موضوع درخت‌کاری سفارش کرده‌اند، عنوان کرد: تمام این سفارش‌ها نشان از اهمیت درختکاری دارد.

نوبخت در این سفر در دبیرستان شاهد صاحب‌الزمان (عج) و ضمن غرس نهال، لوح همیار طبیعت مروج افتخاری را به مدیر این مدرسه اعطاء کرد.

دیدار با تولیت مسجد مقدس جمکران و تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و غرس نهال در محوطه مسجد مقدس جمکران از برنامه‌های دیگر سفر یک‌روزه رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به قم، بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید