Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل آموزش و مشارکت‌های عمومی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری:

نظارت بر اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت به مردم واگذارشده است

مدیرکل آموزش، ترویج و مشارکت‌های عمومی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از واگذاری نظارت بر طرح کاشت یک میلیارد درخت به تشکل‌های فعال در حوزه محیط ‌زیست خبر داد.

نظارت بر اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت به مردم واگذارشده است

یوسف مرادی در گفت‌‎وگو با خبرنگار ایانا ضمن اشاره به تعداد حدود هزار تشکل فعال حوزه محیط ‌زیست و منابع طبیعی بر اساس آمار دبیرخانه تشکل‌های محیط ‌زیست، از دعوت به مشارکت این تشکل‌ها برای نظارت بر حسن اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت خبر داد.

وی ادامه داد: تشکل‌ها فعال در این حوزه طبق ابلاغ رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری می‌توانند بر تک‌تک مراحل تولید، کشت و نگهداری نهال‌ها نظارت داشته باشند و آمار اطلاعات و آمار ارائه‌شده از سوی این تشکل‌ها موردقبول سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری است.

 

مرادی بابیان این‌که این تشکل‌ها کاملاً مستقل بوده و هیچ ارتباطی با سازمان منابع‌طبیعی وجود ندارد، افزود: بر اساس دستور رییس سازمان، این سازمان و ادارات کل تابعه موظف به همکاری کامل برای فراهم آوردن امکان نظارت صددرصدی تشکل‌ها و همچنین حضور آن‌ها در جلسات مدیریتی و سیاست‌گذاری طرح یک میلیارد درخت هستند.

طرح کاشت یک میلیارد درخت بر پایه مسئولیت اجتماعی شکل گرفته است

مدیرکل آموزش، ترویج و مشارکت‌های عمومی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به این‌که طرح کاشت یک میلیارد درخت یک طرح کاملاً مردمی بوده و بر پایه مسئولیت اجتماعی شکل‌گرفته است گفت: در این طرح حتی برای تولید نهال اعتباری مشخص نشده است.

مرادی بیان کرد: این اولین بار است که در کشور ما دولت نظارت یکی از طرح‌های بزرگ سراسری خود را به مردم می‌سپارد. هدف ما از این اقدام اعتمادسازی است، چراکه ما در این طرح از مردم دعوت به مشارکت کردیم و خواستیم هر ایرانی سه درخت بکارد. بدیهی است که برای مردم آگاهی از نحوه انجام کار، انتخاب گونه‌ها، کیفیت حفظ و نگهداری نهال‌ها و... اهمیت دارد.

مدیرکل آموزش، ترویج و مشارکت‌های عمومی با اشاره به اصل 50 قانون اساسی در ارتباط با وظیفه همگانی حفظ محیط‌زیست به‌عنوان یکی از اصول مترقی گفت: وظیفه ما تسهیل مشارکت مردم در حفظ محیط ‌زیست است و نظارت بر عملکرد ما می‌تواند یکی از راهکارهای حفاظت مردم از محیط‌زیست باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید