Iranian Agriculture News Agency

معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

6 میلیون و ۸۶۱ هکتار از اراضی کشاورزی سنددار شده است

معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این نشست گفت: تاکنون ۴۲ درصد معادل شش میلیون و ۸۶۱ هکتار از اراضی کشاورزی سنددار شده است.

6 میلیون و ۸۶۱ هکتار از اراضی کشاورزی سنددار شده است

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور اراضی کشور، صفدر کشاورز  در چهلمین و یکمین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی افزود: با توجه به شیوه نامه رفع تداخلات، برای اجرای این طرح نقشه ثبتی باید در اختیار جهاد کشاورزی قرار گیرد و اگر نقشه ثبتی موجود نبود نقشه اجرای مقررات ماده ۱۳ و ۳۹ ملاک عمل است و در صورتی که هیچکدام از این موارد موجود نبود، موظف به تهیه نقشه هستیم؛ استان‌ها باید در این مورد پیگیری کنند تا اعتبار لازم تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: استان‌ها مساحت دقیق اراضی کشاورزی خود را اعلام کنند تا این آمار مبنای سازمان‌های ثبت اسناد و املاک و امور اراضی کشور برای رصد و پایش قرار گیرد.

معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اضافه کرد: همه استان‌ها توجه داشته باشند که طبق قانون در مورد صدور اسناد مالکیت اراضی زراعی و باغ‌ها باید از مجموعه جهاد کشاورزی استعلام صورت گیرد؛ در این مورد انتظار داریم طبق قانون عمل شود.

شیوه نامه یکپارچگی اراضی کشاورزی به‌زودی ابلاغ می‌شود

همچنین معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی دراین نشست علیرضا گودرزی گفت: شیوه نامه یکپارچگی اراضی کشاورزی تهیه و تدوین شده که به‌زودی توسط وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ می‌شود.

وی افزود: دراین شیوه نامه مشوق‌های لازم برای یکپارچگی دیده شده که امیدواریم موجب سرعت انجام کار در استان‌ه اشود.

 گودرزی گفت: نظارت براجرای درست مجوزهای صادره تغییرکاربری‌ه اضروری است و اصل بر حفظ اراضی مرغوب کشاورزی است.

۹/۵ میلیون هکتار ازاراضی کشاورزی رفع تداخلات شده است

مدیرکل دفتر مهندسی و حدنگاری سازمان امور اراضی کشور محمد احمدی نیز در این نشست گفت: تاکنون ۹/۵ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی رفع تداخل شده است.

وی افزود: استان‌های سمنان، خراسان شمالی،  قزوین و یزد  در مرحله پایانی رفع تداخلات قرار دارند.

تاکید بر حفظ اراضی مرغوب کشاورزی و منابع طبیعی در استان‌های شمالی

جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی که به صورت وبیناری در این نشست حضور داشت، گفت: استان‌های شمالی کشور از حساسیت ویژه‌ای برخوردارند و حفظ اراضی مرغوب کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی در این استان‌ها مورد تأکید است؛ باید به گونه‌ای عمل کنیم که این منابع حفظ شود و  همچنین دقت شود حقی از مردم ضایع نشود.

چهلمین و یکمین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی با حضور رئیس سازمان امور اراضی کشور، معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، معاون سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، معاون مدیرکل امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی، نمایندگان سازمان‌های منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، اتاق اصناف کشاورزی، معاونان و مدیران سازمان امور اراضی کشور و سایر اعضا به صورت حضوری و همه استان‌های کشور به صورت وبیناری در مرکز آموزش سازمان امور اراضی کشور برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید