Iranian Agriculture News Agency

نظام‌نامه مردمی فعالیت‌های آبخیزداری تدوین می‌شود

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در گرگان از مردمی طرح‌های آبخیزداری این سازمان خبرداد.

نظام‌نامه مردمی فعالیت‌های آبخیزداری تدوین می‌شود

به گزارش ایانا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی، عباسعلی نوبخت هم‌زمان با حضور رئیس‌جمهور درسفر به گلستان گفت: از 125 میلیون هکتار منابع غنی در کشور 90 میلیون هکتار آن فاقد طرح آبخیزداری است.

وی بابیان اینکه مشکلات منابع طبیعی تنها در مباحث جنگل خلاصه نمی‌شود، تصریح کرد: این مباحث عمدتاً شامل جنگل‌ها، مراتع و بیابان‌ها هستند که برنامه جهادی برای احیای سرزمین، جنگل و مراتع در کشور تدوین‌شده و آماده اجرا است.

نوبخت از تدوین نظام‌نامه مردمی‌‎سازی فعالیت‌های آبخیزداری در کشور خبر داد و بیان کرد: در کشور نقاط بحرانی پیرامون ریز گردها وجود دارد که کانون‌های کنترل و فرسایش بادی در سال جاری مطالعه و طرح‌های احیای آن آماده‌شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بابیان اینکه طرح جهادی مقابله با کانون‌های ریز گرد برای سه میلیون هکتار تدوین‌شده است، یادآور شد: برای مقابله پدیده ال نینو نیز برنامه‌هایی در دست اقدام داریم که برنامه راهبردی از سال 1402 تا 1406 در این زمینه انجام شده است.

وی اظهار کرد: دانشجویان و مدیران حوزه‌های کشاورزی و منابع طبیعی باید در این راستا آستین همت بالا بزنند تا بتوانیم کشور را از بحران منابع طبیعی و زیست محیطی نجات دهیم.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بیان داشت: 125 میلیون هکتار منابع طبیعی در کشور وجود دارد که 30 میلیون هکتار در قلمرو فرسایش بادی واقع شده که باید بتوانیم در برنامه‌های هفتم و هشتم توسعه کشور طرح‌های لازم را برای 90 میلیون هکتار فاقد طرح آبخیزداری طراحی و ساماندهی کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید