Iranian Agriculture News Agency

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور:

باز گشت بیش از 60 هزار هکتار از اراضی دولتی به بیت المال

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در هفته گذشته 110 فقره حکم قضایی علیه متصرفین اراضی ملی صادر و در این خصوص 60503هکتار از اراضی ملی و دولتی به بیت المال بازگشت.

 باز گشت بیش از 60 هزار هکتار از اراضی دولتی به بیت المال

به گزارش ایانا به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی، سرهنگ ملکی آهنگران در جلسه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: حفاظت اولویت دارترین وظیفه سازمان منابع طبیعی است و نیروهای یگان در هفته ای که گذشت روزانه 1796 اکیپ گشت و مراقبت اعم از خودرویی، موتور سیکلت و پیاده توسط مامورین یگان حفاظت در عرصه های منابع طبیعی داشته  است.

سرهنگ آهنگران افزود: دوستداران و علاقه مندان طبیعت نسبت به تخریب و دست اندازی به منابع طبیعی حساس هستند به گونه ای  که طی یک هفته سامانه 139 و 1504 منابع طبیعی 1243 تماس مردمی را به ثبت رسانده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: یگان حفاظت برای صیانت از منابع طبیعی از هیچ تلاشی دست بر نمی دارد و تنها در یک هفته مامورین یگان حفاظت 486 فقره پرونده تخلف برای متهمان منابع طبیعی در استان های سراسر کشور تشکیل داده است که از این میزان 297 فقره پرونده تشکیل شده مربوط به تخریب و تصرف اراضی، 53 فقره مربوط به قطع درختان جنگلی، 100 فقره مربوط به کشفیات قاچاق چوب، محمولات جنگلی و گیاهان دارویی ، 16 فقره پرونده مربوط به چرای غیر مجاز دام در جنگل و مرتع، 8 فقره مربوط به کوره غیر مجاز زغال، 5 فقره پرونده مربوط به سوزاندن درخت و 7 فقره مربوط به بوته کنی بوده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور در ادامه گزارش هفتگی خود در جلسه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که هر هفته با حضور مدیران ستادی و استانی برگزار می شود، از دستگیری 71 نفر متخلف و ضبط تعداد 75 دستگاه وسیله نقلیه و 14 دستگاه تجهیزات قطع درختان جنگلی در هفته  گذشته خبر داده است.

سرهنگ آهنگران همچنین در باره حریق جنگل ها و مراتع در هفته ای که گذشت گفت: در طول هفته گذشته 11 فقره آتش سوزی در جنگل ها و مراتع کشور اتفاق افتاده و 89 هکتار از اراضی منابع طبیعی را درگیر خود کرده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه حریق در جنگل های کشورسطحی بوده و بیشتر لاشبرگ ها دچار حریق شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور سر انجام استان های: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، گلستان، گیلان و مازندران را از جمله استان هایی برشمرد که در طول هفته گذشته درگیر حریق بودند و این حریق ها توسط مامورین منابع طبیعی و مردمان جوامع محلی اطفاء شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید