Iranian Agriculture News Agency

صیانت و بهره‌برداری بهینه از خاک الزامی است

وزیر جهاد کشاورزی در پیامی خاک را مظهر زندگی و قداست خواند و بر توجه وافر و کافی به مقوله فرهنگ‌سازی و الزام همگانی در حفظ، صیانت و بهره‌برداری بهینه از این عنصر حیاتی تاکید کرد.

صیانت و بهره‌برداری بهینه از خاک الزامی است

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، پیام محمدعلی نیکبخت به مناسبت بزرگداشت روز جهانی خاک سال ۱۴۰۲، بدین شرح است؛

بسم‌ا... الرحمن الرحیم

پیام وزیر جهاد کشاورزی به مناسبت بزرگداشت روز جهانی خاک سال ۱۴۰۲

خاک ثروت ملی و منبع خدادادی باارزشی است که به عنوان مظهری از زندگی و قداست، ریشه در تمدن و فرهنگ کهن ایران دارد.

با توجه به نقش بی‌بدیل این عنصر گران‌بها در تامین امنیت غذایی و همچنین محیط زیست سالم، انتظار دارد ضمن توجه وافر و کافی به مقوله فرهنگ‌سازی و الزام همگانی برای حفظ و صیانت و بهره‌برداری بهینه از این نعمت ارزشمند الهی، راهبردهای زیر در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد.

  1. ایجاد نهضت مردمی حفاظت از خاک با تاکید بر نقش‌آفرینی موثر کودکان، نوجوانان و جوانان
  2. تبیین وضعیت منابع خاک کشور و اهتمام بر رصد و پایش دائمی کیفیت و کمیت آن
  3. پشتیبانی کامل ارکان وزارت جهاد کشاورزی از برنامه‌های پیشنهادی معاونت آب و خاک در اجرای قانون حفاظت خاک با همکاری تولید کنندگان بخش کشاورزی و نیروهای بسیج مستضعفین

امید است در سایه لطف پروردگار و تلاش و پیگیری مجدانه کلیه مسوولان و دست‌اندرکاران ذی‌ربط، نیل به اهداف پیش‌بینی شده و حرکت در مسیر توسعه و پایداری و بقای میهن اسلامی مقدر شود.

در پایان ضمن گرامیداشت روز جهانی خاک سال ۱۴۰۲ که با شعار "خاک و آب؛ منشاء زندگی" نیز مزین شده، آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون را از حضرت حق مسئلت نمایم.

محمدعلی نیکبخت

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید