Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

حفاظت از خاک به فرهنگسازی تبدیل شود

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: نیازمند فرهنگ‌سازی در حوزه حفاظت از خاک هستیم و باید اهمیت به خاک در جامعه به فرهنگ تبدیل شود.

حفاظت از خاک به فرهنگسازی تبدیل شود

به گزارش خبرنگار ایانا، حجت الاسلام والمسلمین حسن ربانی زاده  روز سه‌شنبه در همایش ملی خاک که به مناسبت ۸ آذرماه (روز جهانی خاک) برگزار شد، بیان کرد: معاونت خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی امسال با هدف فرهنگسازی روز جهانی خاک را متفاوت برگزار کرده است.

وی ادامه داد: در آموزه‌های قرآن و ‌اسلام مسئله آب و خاک مهم  و حیاتی است و وظیفه دینی و ملی است.

نماینده ولی فقیه در  وزارت جهاد کشاورزی  بیان کرد: خداوند در قرآن بیان کرده است که خاک را حفظ کنید و به نوعی آباد کنید همچنین منشا حیات آب و خاک است و اگر به حیات نسل آینده توجه داریم باید به حفظ و حراست از خاک توجه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن ربانی زاده با بیان اینکه خاک جزو مطهرات است، ادامه داد: در آموزه‌های دین جزو خاک و آب جزو مطهرات است و با آن میتوان برخی آلودگی‌ها را از بین برد .

وی بیان کرد: خاک پاکیزه رشد میدهد و خروجی آن محصول پاک و پاکیزه است و نیازمند فرهنگ سازی حفاظت از خاک هستیم و باید اهمیت به خاک به فرهنگ تبدیل شود همچنین نیاز است سال آینده آمارهایی از حراست و حفظ آب و خاک و میزان فرهنگسازی ارائه شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید