Iranian Agriculture News Agency

فرهنگ سازی در کودکان، ضامن محیط زیست با شکوه ما در آینده خواهد بود

وزیر آموزش و پرورش در مراسم آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیون درخت گفت: اگر این طرح از 20 سال پیش آغاز شده بود امروز دغدغه غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی را نداشتیم.

فرهنگ سازی در کودکان، ضامن محیط زیست با شکوه ما در آینده خواهد بود

به گزارش خبرنگار ایانا، رضامراد صحرایی در مراسم  آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیون درخت که با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رییس سازمان مراتع و آبخیزداری و دانش آموزان دبیران ماندگار البرز تهران در این دبیرستان برگزار شد، با اشاره به شعار ایران قوی به عنوان گفمان ملی دولت سیزدهم، بیان کرد: هر دستگاه یکی از وظایف خود را در راستای دستیابی به ایران قوی تعریف کرده است و مقدمه قطعی دستیابی به تمام این اهداف این است که مدرسه قوی باشد. پایه های  اقتدار در مدرسه کاشته می‌شود.

وی افزود: امروز نیاز جدی جامعه ما، همانند تمام جوامع، اتحاد، انسجام، همدلی، همسویی و همسازی و در یک کلام با هم بودن است و مدرسه نقطه ای است که حاکمیت را با تمام مردم جامعه مرتبط کرده، و همه جامعه با هر نوع نگاه و طرز تفکر، با اعتقاد و با اعتماد فرزند خود را به مدرسه می‌فرستند و بذر تمام اتفاقات خوب در مدرسه کاشته می‌شود.

صحرایی با مبارک قلمداد کردن آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیون درخت از مدرسه، گفت: اگر ۲۰ سال پیش این طرح از مدرسه شروع شده بود ما امروز نگرانی از بابت حفظ محیط زیست، و غیر حضوری شدن مدارس ابتدایی به دلیل آلودگی هوا نداشتیم. 

وی با اشاره به 6 ساحت  سند تحول بنیادین آموزش و پرورش  در تربیت همه جانبه فرزندان ایران مبتنی بر فطرت الهی، کاشت درخت را در تمامی این ساحت ها اقدامی تحولی دانست و گفت: کاشت درخت یک فرهنگ حسنه، اقدامی فرهنگی و اجتماعی، در راستای اصل ۵۰ قانون اساسی و حفظ محیط زیست، مقتصدانه و علمی است.

صحرایی تاکید کرد:مدرسه نقطه اتکا دولت و ملت در رشد و تعالی کشور است و اقدام امروز در آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در مدرسه، ترجمه این ویژگی سند تحول، در مدرسه است که اگر خوب باشد، پیشرفت‌ها قوی‌تر غنی‌تر و ماندگارتر خواهد بود. 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این دولت دولت تعارف نیست. این دولت، دولت کارهای بزرگ است. قریب به چند دهه است که می‌دانیم محیط زیست بر اساس تعریف جهانی به خطر افتاده است. کاشت یک میلیارد درختی که در این دولت هدف گذاری شده است، نشانه بلند همتی دولتمردان دولت مردمی است و اگر این کار به فرهنگ تبدیل شود، ماندگار خواهد شد. ساختن فرهنگ و نهادینه کردن رفتار خوب در کودکان ضامن محیط زیست بسیار باشکوه و سرسبز و پرنشاط برای آینده ایران خواهد بود.

وی در نهایت با قدر دانی از وزارت جهاد کشاورزی گفت: این کار خوب که با همت وزارت جهاد کشاورزی به ویژه سازمان مراتع و آبخیزداری طراحی شده، و همکاری همکاران ما در سازمان تربیت بدنی و سلامت و وزارت آموزش و پرورش پشتیبان آن شده است، نمادی از این است که ما با هم هیچ غیر ممکنی نداریم. ‌‍ 

تفاهم نامه همکاری مشترک مابین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت آموزش و پرورش

 

به گزارش خبرنگار ایانا، در ادامه این مراسم تفاهم نامه همکاری مشترک مابین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت آموزش و پرورش به امضای وزرا رسید، و نهال هایی به دست وزرای آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی قرص، و نهالستان دبیرستان ماندگار البرز افتتاح شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید