Iranian Agriculture News Agency

کشت گلخانه‌ای، ضرورتی انکارناپذیر در شرایط آبی ایران است؛

تهران و کرمان، سرآمد استان‌ها در کشت گلخانه‌ای

کشت گلخانه‌ای روشی نوین در زمینه کشاورزی است که به دلیل تاثیر زیاد آن در حفظ منابع آبی کشور، توجه به فراگیر شدن آن در بخش کشاورزی کشور ضرورت دارد.

تهران و کرمان، سرآمد استان‌ها در کشت گلخانه‌ای

به گزارش خبرنگار ایانا، بر اساس اعلام رسمی مرکز آمار ایران، بیشترین سهم استان‌ها از مساحت گلخانه‌های کشور متعلق به استان‌های تهران، کرمان و اصفهان است. همچنین بالاترین میزان تولید محصولات گلخانه‌ای را این سه استان دارند.

گزارش‌ها حاکی از آن است بالاترین سهم استان‌ها از ارزش تولید گل و گیاهان زینتی گلخانه‌ها متعلق به استان‌های تهران، مرکزی و اصفهان است.

اهمیت کشت گلخانه‌ای برای کشور

ازآنجایی‌که ایران در منطقه‌ی خشک و نیمه‌خشک قرار دارد رسیدن به روشی نوین که منجر به استفاده کمتر از آب شود و بازدهی بالا در تولید محصولات کشاورزی داشته باشد امری حیاتی و مهم است که کشت گلخانه‌ای این مهم را محقق خواهد کرد.

پرورش گلخانه‌ای، روشی نوین درزمینهٔ تولید گل، نهال و سبزی‌ها است که اخیراً موضوع پرورش درختچه‌ها و درختان نیز در آن مطرح‌شده است.

علت اصلی استفاده از کشت گلخانه‌ای، حفظ منابع آبی و دسترسی گیاه به آب مناسب است. همچنین استفاده از این روش به مدیریت بهتر کشت و کنترل بیماری‌ها و آفات به‌واسطه  ایزوله بودن محیط کمک می‌کند و زمینه اشتغال‌زایی پایدار را فراهم می‌آورد.

به عبارتی می‌توان گفت گشت گلخانه‌ای سبب می شود تا علاوه بر حفظ منابع آبی، هم میزان محصول افزایش یابد و هم سلامت محصول بیشتر تأمین گردد و علاوه بر این دو، باعث بالا رفتن سطح بهره‌وری در کشاورزی نیز خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید