Iranian Agriculture News Agency

جهش در احیای قنوات با تخصیص اعتبار و استفاده از ظرفیت جهاد و بسیج سازندگی

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم تخصیص اعتبار برای مرمت و لایروبی قنوات در کشور تاکید و اظهار امیدواری کرد: با تخصیص اعتبارات قرارداد وزارت جهاد کشاورزی و قرارگاه امام ‌حسن مجتبی (ع) و استفاده از ظرفیت جهاد و بسیج سازندگی، جهش قابل توجهی در اجرای پروژه‌های آب و خاک به خصوص احیای قنوات صورت گیرد.

جهش در احیای قنوات با تخصیص اعتبار و استفاده از ظرفیت جهاد و بسیج سازندگی

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در دیدار با دهیاران بخش کاخک شهرستان گناباد خراسان رضوی، با اشاره به این که ۴۱ هزار رشته قنات در کشور وجود دارد، گفت: با توجه به این تعداد قنات در کشور، عملیات بازسازی و نوسازی قنوات نیازمند اعتبارات کلانی است که به دلیل محدودیت اعتبار تنها بخشی از قنوات سالانه مرمت و لایروبی می‌شوند.

وی با اشاره به قرارداد وزارت جهاد کشاورزی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در خصوص اجرای طرح‌های آب و خاک گفت: براساس تفاهم‌نامه و قراردادهایی که با حضور معاون اول رییس‌جمهور، میان وزیر جهادکشاورزی و جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران برای اجرای طرح‌های آبخیزداری، احیای قنوات، استخرهای ذخیره آب و انتقال آب کشاورزی به امضا رسید، مقرر شد ۱۳۸ هزار میلیارد تومان برای اجرای این پروژه‌ها تخصیص یابد.

نیازی اظهار امیدواری کرد؛ با توجه به ظرفیت وزارت جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی در کشور، با تخصیص اعتبارات مذکور جهش قابل توجهی در خصوص اجرای پروژه‌های آب و خاک بخصوص احیای قنوات صورت می‌گیرد.

در این دیدار از سوی تنی چند از دهیاران بخش کاخک شهرستان گناباد، مسایل و مشکلات مربوط به احیا و مرمت قنوات، احداث استخرهای ذخیره آب و پوشش انهار سنتی در روستاهای بخش مذکور مطرح شد.

گفتنی است؛ در این نشست که امیر هدایتی معاون دفتر امور آب کشاورزی، مهران مصاحبی مسئول روابط عمومی معاونت و صادق غفوری دبیر کمیته فنی قنوات کشور حضور داشتند، مقرر شد با هماهنگی مدیرکل دفتر امور آب کشاورزی نسبت به بازدید و احیای قنوات بخش کاخک اقدام شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید