Iranian Agriculture News Agency

قدردانی از اطفاء کنندگان حریق جنگل‌های مریوان

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری از شرکت کنندگان در عملیات اطفای حریق جنگل‌های مریوان قدردانی کرد.

قدردانی از اطفاء کنندگان حریق جنگل‌های مریوان

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی، عباسعلی نوبخت در سی و ششمین جلسه ستاد طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت فرا رسیدن هفدهم مرداد، روز خبرنگار را به اصحاب قلم و همکاران روابط عمومی در ستاد و ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ها تبریک گفت.

وی که سه روز است به‌خاطر آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع شهرستان مریوان در استان کردستان بسر می‌برد، از طریق ویدئو کنفرانس از اقدامات و زحمات شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان کردستان، مردمان محلی، نیروهای نظامی و انتظامی تشکر کرد که با همدلی و هماهنگی توانستند زبانه‌های آتش در جنگل را خاموش کنند.

نوبخت که پیش از این به استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان سفر کرده بود، گزارشی از این سفر و چالش‌هایی که وجود داشت ارائه کرد و از اقدامات منابع طبیعی این استان‌ها بخاطر شرایط خاص اقلیمی و سختی شرایط کار تشکر کرد.

وی که از نزدیک در استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان با کارکنان منابع طبیعی شهرستان ها دیدار کرده بود، افزود: نیروهای کارشناسی خوبی در این استان ها وجود دارد. این نیروها از ظرفیت و پتانسیل بالایی در مدیریت یک مجموعه برخوردارند و از مدیران این دو استان خواست جهت تعالی و ارتقای همه جانبه منابع طبیعی توجه بیشتری به نظرات کارشناسی این افراد داشته باشند.

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود در باره طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بیان کرد: این طرح با نظارت و ارزیابی مستمر با قوت از سوی ادارات کل منابع طبیعی استان ها پیش می رود و تا پانزدهم شهریور گود برداری ها برای کاشت درخت در سراسر استان ها انجام می شود.

وی همچنین افزود: در هر هفته مدیران و دست اندرکاران منابع طبیعی سه استان در جلسه ستاد طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت حضور یافته و در باره اقدامات و روند اجرایی این طرح گزارش مصور ارائه خواهند کرد.

مهمترین وظیفه سازمان منابع طبیعی حفاظت است

معاون امور جنگل و دبیر ستاد طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که همراه دکتر نوبخت در کردستان بسر می‌برد، در سی و ششمین جلسه  این ستاد گفت: مهمترین وظیفه و هدفی که سازمان منابع طبیعی دنبال می کند حفاظت است و کاشت یک میلیارد درخت در راستای حفاظت از جنگل هاست.

نقی شعبانیان افزود: حریق یکی از چالش هایی است که این روزها بخاطر افزایش دمای هوا بشدت جنگل ها و مراتع کشور را تهدید می کند و ضرورت دارد برای پیشگیری از آتش سوزی جنگل ها نیروهای حفاظتی گشت و مراقبت بیشتری را در مناطق بحرانی بویژه در حوزه جنگل های  زاگرس راه اندازی نمایند.

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی همچنین گفت: آتش سوزی چند روز اخیر دراستان کردستان بخش قابل توجه ای از جنگل ها و مراتع مریوان را در بر گرفته و به درختان بلوط آسیب زده است.

به گفته شعبانیان، بیشتر آتش سوزی ها در جنگل های مریوان سطحی بوده و آنچه  در زمینه اطفای حریق جنگل ها جلب و توجه  می کند، همکاری اقشار مختلف مردم، نیروهای نظامی و انتظامی و تشکل های مردم نهاد با منابع طبیعی است.

شعبانیان همچنین از آغاز کار چاله کنی برای اجرایی شدن طرح مردمی کاشت یک  میلیارد درخت خبر داد و اضافه کرد: نگهداری و حفاظت از نهال های تولیدی در نهالستان ها بسیار مهم است و وجین کردن نهال ها یک امر ضروری است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید