Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی خواستار شد:

جدیت بیشتر مدیران استانی برای مکان محور کردن پروژه‌ها

معاون وزیر جهاد کشاورزی در اختتامیه دوره آموزشی مدیران آب و خاک و امور فنی و مهندسی استان‌ها بر جدیت بیشتر مدیران استانی برای مکان محور کردن پروژه‌ها تاکید کرد.

جدیت بیشتر مدیران استانی برای مکان محور کردن پروژه‌ها

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی معاونت آب و خاک، دومین روز دوره آموزشی «توسعه و بهبود منابع آب» در سطح مدیران با حضور صفدر نیازی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی درسالن جلسات معاونت درکرج برگزار و به پایان رسید.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در اختتامیه این دوره آموزشی با تاکید بر کمبود منابع آبی، خواستار توجه بیشتر به حوزه آب و خاک و تخصیص اعتبارات ویژه برای حل معضل کم آبی شد.

نیازی با اشاره به سند بالادستی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این سند بالادستی ۱۸ راهبرد و ۲۲۱ اقدام ملی برای بخش کشاورزی و خصوصا حوزه آب در نظر گرفته شده است که براساس ساز و کارهای اجرایی تعریف شده در سند یاد شده، افزایش بهره‌وری، افزایش ماده آلی خاک کشاورزی، کاهش مصرف آب، توسعه دو برابری سامانه‌های نوین آبیاری و افزایش تولید محصولات کشاورزی باید طی بازه زمانی مشخص (سال ۱۴۱۱) انجام شود.

وی از مدیران آب و خاک و امور فنی و مهندسی استان‌ها خواست میزان اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح‌ها و عملیات اجرایی استانی را احصا و ارسال کنند تا در خصوص تامین اعتبارات، اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به نشست با وزیر نیرو در آینده نزدیک اظهار امیدواری کرد‌: در این نشست در خصوص چالش‌های موجود با وزارت نیرو به‌خصوص تحویل حجمی آب به بخش کشاورزی تصمیم‌گیری‌های جدی انجام خواهد. 

نیازی با اشاره به مکان محور کردن پروژه‌های آب و خاک در سطح کشور، از مدیران آب و خاک استان‌ها خواست در این زمینه جدیت بیشتری اعمال کنند.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آب و خاک در کشور از روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی و مدیران آب و خاک سراسر کشور خواست تا با برپایی نشست با برنامه و بودجه و استانداری درخصوص تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اقدام کنند.

دراین دوره آموزشی دو روزه مدیران آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان‌های آذربایجان شرقی، ایلام، اردبیل، جنوب کرمان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، فارس، قزوین، کردستان، کهگیلویه وبویراحمد، گلستان، مازندران، هرمزگان، همدان و یزد شرکت کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید