Iranian Agriculture News Agency

برگزاری سی و پنجمین جلسه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت

سی و پنجمین جلسه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت صبح امروز به دبیری دکتر نقی شعابانیان معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با حضورمدیران ستادی و استانی بصورت وبیناری برگزار شد.

برگزاری سی و پنجمین جلسه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت

به گزارش ایانا به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی، عباسعلی نوبخت رئیس سازمان که در جلسه صبح امروز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت حضور نداشت وجهت بازدید از اقدامات منابع طبیعی هرمزگان عازم این استان شده بود در تماسی تلفنی از مدیران منابع طبیعی استان‌ها خواست در فرصتی مناسب نمایندگان مجلس را از اقدامات انجام شده در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت مطلع کند.

هم‌افزایی در تولید بذر و نهال

در این جلسه نقی شعبانیان دبیرستاد طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: در تولید بذر و نهال استان‌ها هم‌افزایی خوبی داشته و با بخش‌های دولتی و خصوصی تفاهم نامه‌های همکاری ایجاد کرده‌اند.

او افزود: قرار گرفتن بخش خصوصی در کنار بخش دولتی در زمینه تولید نهال و ایجاد نهالستان بسیار چشمگیر بوده است.

معاون امور جنگل همچنین یادآوری کرد: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت مدت زمان‌اش چهارساله است و باید به‌طور میانگین برای استقرار نهال های کاشته شده یک برنامه 10 ساله تدوین شود تا نهال ها بطور کامل استقرار پیدا کند.

اعلام برنامه‌های روز سلام جنگلبان

در این جلسه عمادی مشاور رئیس سازمان در امور حفاظت از جنگل‌ها در سخنانی برنامه‌های روز جهانی جنگلبان در نهم مرداد را اعلام کرد و گفت: مراسم تکریم از جنگلبان همزمان در تهران و تمام ادارات منابع طبیعی در کشوربرگزار می‌شود و مدیران منابع طبیعی در این روز به پاسگاه‌های حفاظتی سرکشی و از جنگلبانان تقدیر می‌کنند.

ارائه راهکارهای حقوقی برای تفاهم نامه همکاری منابع طبیعی

در ادامه داورنامدار مدیرکل دفتر حقوقی دراین جلسه راهکارهای حقوقی تفاهم‌نامه همکاری منابع طبیعی و سایر بخش‌ها را ارائه کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌های مربوط به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با پیگیری دفاتر آموزش، ترویج و مشارکت مردمی و با اعمال نظرات مرکز جنگل‌های خارج از شمال و معاونت آبخیزداری، مرتع و امور بیابان تنظیم و پس از اعمال نظرات حقوقی به امضای ریاست سازمان و طرف مقابل می‌رسد.

نامدارهمچنین با اشاره به مواد قانونی که سازمان را مکلف به همکاری با سایر نهادها و دستگاه‌ها در اجرای طرح‌های ارتقای پوشش گیاهی کشور می‌کند، بر رعایت قوانین مالی و محاسباتی توسط همکاران ذی‌ربط تاکید کرد.

کار جهادی منابع طبیعی در تولید نهال

رضا احمدی مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت نیز که در اداره کل منابع طبیعی استان ایلام حضور داشت در سخنانی وبیناری گفت: منابع طبیعی استان‌ها در زمینه تولید نهال جهادی کار کردند و این زحمات باید مداومت داشته باشد تا نتیجه‌بخش شود.

احمدی گفت: اکنون فصل جمع‌آوری بذر است و برای قلمه‌گیری و تامین بذر باید هم‌اکنون اقدام لازم انجام شود.

وی همچنین از تولید 250 میلیون اصله نهال در نهالستان‌های منابع طبیعی و بخش خصوصی در نخستین سال اجرایی این طرح خبر داد و گفت: ظرفیت‌های بیشتری برای تولید نهال در کشور وجود دارد.

بیان مشکلات جنگلبان با پخش سلام جنگلبان

محسن فنودی مدیرکل منابع طبیعی استان خراسان رضوی که مهمان حضوری در جلسه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت بود با پخش کلیپ «سلام جنگلبان» که کاری از اداره ترویج این اداره کل بود توانست بخشی از زحمات جنگلبان را به زیبایی هرچه تمام‌تربه تصویر کشاند.

ارائه گزارش از روند تولید نهال در استان‌ها

در ادامه این جلسه اصغر احمدی مدیرکل منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری، رضا بیانی مدیر کل منابع طبیعی استان تهران، علی اسدی مدیرکل منابع طبیعی استان خراسان شمالی و فتح اله غفاری معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی مازندران- ساری-  گزارشی به‌صورت ویدئو کنفرانس از روند تولید نهال و جانمایی کاشت درخت در استان‌های مربوطه را ارائه کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید