Iranian Agriculture News Agency

جنگلبانی که قربانی طمع‌ورزی و زیاده‌خواهی متصرفان انفال شد

مسئول امور ایثارگران سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: شهید غلامی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان چناران خراسان رضوی قربانی طمع‌ورزی و زیاده‌خواهی متصرفان انفال شد و با تعهدی که نسبت به منابع طبیعی داشت، در اجرای وظایف محوله در مقابل چنگ اندازان به زمین ایستاد و جان‌عزیزش را در دفاع از منابع طبیعی از دست داد.

جنگلبانی که قربانی طمع‌ورزی و زیاده‌خواهی متصرفان انفال شد

به گزارش ایانا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی، محمدرضا تقی‌آبادی، که در مراسم اولین سالگرد جنگلبان شهید جواد غلامی طبسی در بهشت رضای مشهد مقدس شرکت کرده بود در سخنانی شهید غلامی را از وارثان اندیشه جان‌نثاران شهید؛ رشید غفاری، ناصر پیروی، فقیه عبدالهی و رضا ارغوان دانست که در نسل حاضر به دیار یاران خود شتافت.

وی گفت: شهید غلامی نه یک جنگلبان، بلکه انسانی متعهد، دانشمند، خداشناس، اخلاق مدار و متخصص بود که با عرق وصف‌ناشدنی تنهاترین دارایی خود را که جان و جوانی بود به معبود خود هدیه داد. نخبه‌ای که تمام لذایذ دنیوی و درجات عالی دیگر کشورها هیچ‌گاه او را از تصمیمی که گرفته بود منصرف نکرد.

تقی‌آبادی گفت: غلامی عاشق طبیعت بود و عشق او را می‌توان در دست‌نوشته‌ها و یادداشت‌هایش دید و خواند، عشق به همسر و عشق به پروردگار.

مسئول امور ایثارگران سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور یادآور شد: چه کسی می‌دانست هنگامی‌که در جنگل‌های چناران معصومانه و مقتدرانه قدم برمی‌داشت چه درد و دل‌هایی با درختان جنگلی داشت و آن‌ها را نوازش می‌کرد. او خدا را در رگ برگه‌ای درختان، آب، خاک و جانوران دید، او خدا را مشاهده کرد و شاهد شد.

تقی‌آبادی در وصف شهید گفت: شهید به معنای انسانی است که به درجه‌ای برسد که شاهد اعمال انسان‌هاست. همان‌گونه است که شهید نظر می‌کند به وجه الله.

او در ادامه گفت: شهید غلامی فردی با علم و دانش منابع طبیعی بود و  شخصیت برجسته‌ای داشت، به‌گونه‌ای  که همگان   شخصیت او را دوست داشتند و زبانزد تمام همکاران خود بود.

بر اساس این گزارش، جواد غلامی رتبه نخست آزمون دکتری مرتع بود و پیش از شهادت مسئولیت فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان چناران را بر عهده داشت. این حافظ منابع طبیعی دوم تیرماه سال گذشته به ضرب گلوله متخلفان و دست‌اندازان به منابع طبیعی به شهادت رسید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید