Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور خبرداد:

تدوین منشور و شیوه‌نامه سامانه پنجره واحد مدیریت زمین

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از تدوین منشور و شیوه‌نامه سامانه پنجره واحد مدیریت زمین خبر داد.

تدوین منشور و شیوه‌نامه سامانه پنجره واحد مدیریت زمین

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، عباسعلی نوبخت امروز دوشنبه در نشست شورای راهبری سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با بیان این مطلب گفت: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به عنوان متولی راهبر اجرایی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین و مدیر راهبری و هماهنگی امور بین دستگاه‌های مختلف‌ منشور این سامانه را با کمک سازمان فناوری اطلاعات ایران تدوین و برای تصویب به کارگروه فراقوه‌ای ارسال کرده است.

وی افزود: ما باید با کمک وزارت کشور یک شیوه‌نامه نیز برای سامانه پنجره واحد مدیریت زمین تدوین می‌کردیم که این شیوه‌نامه را آماده و دوهفته پیش برای ارایه اظهار نظر به وزارت کشور ارسال کرده‌ایم و منتظر نتیجه هستیم تا در نهایت متن این شیوه‌نامه را به کارگروه فراقوه‌ای برای تصویب بفرستیم.

نوبخت این اقدامات را وظایفی در راستای ضوابط اجرایی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به عنوان متولی اجرایی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین نام برد و در عین حال اظهار داشت: ما ضوابط اجرایی این سامانه را نیز به استان‌های کشور ابلاغ کرده‌ایم.

وی تسهیل‌گری در زمینه درخواست‌های مردم در زمینه مجوزها و زمین به صورت الکترونیکی را از اهداف و مزیت‌های سامانه پنجره واحد مدیریت زمین برشمرد و تصریح کرد: هنگامی که تقاضای فردی برای زمین و یا مجوز در این سامانه ثبت می‌شود‌، تمام دستگاه‌های مرتبط به طور الکترونیکی پاسخ خواهند داد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور پایش ماهواره‌ای اراضی را از دیگر کارکردهای سامانه پنجره واحد مدیریت زمین عنوان کرد و گفت: با این پایش ماهواره‌ای‌، دستگاه‌های مختلف می‌توانند عرصه‌های خود را حفظ و جلوی تغییر کاربری غیرمجاز را بگیرند.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌ها و نهادهای متولی‌ به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین متصل هستند.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اذعان داشت: در پایش ماهواره‌ای اراضی، ماهواره تصاویر را دریافت و با تصاویر قبلی خود مقایسه و سپس تحلیل می‌کند که در نقطه‌ای از زمین یا اراضی جنگلی چه تغییراتی از جمله ساخت و ساز جدید یا دیوارکشی رخ داده است.

وی افزود: پایش ماهواره‌ای مشکل کمبود نیرو را برطرف می‌کند و به‌طور ۱۰۰ درصد در کاهش تخلفات بر روی اراضی تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید