Iranian Agriculture News Agency

اعلائی مقدم:

تولید آفت کش ها به صورت فراسرزمینی در دستور کار خواهد بود/ صادرات آفت‌کش‌ها برای اولین بار امسال از کشور شروع می‌شود

بازدید وزیر کشاورزی ونزوئلا و هیات همراه از شرکت و کارخانه شیمیایی و صنعتی فاراد

وزیر کشاورزی کشور ونزوئلا از واحدهای فرمولاسیون و تولید انواع سموم دفع آفـات نباتی و کودهای شیمیایی مایع کارخانه فاراد بازدید کرد.

تولید آفت کش ها به صورت فراسرزمینی در دستور کار خواهد بود/ صادرات آفت‌کش‌ها برای اولین بار امسال از کشور شروع می‌شود

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان حفظ نباتات کشور در راستای امضای قرارداد و تفاهم‌نامه های صدور خدمات فنی-مهندسی و انتقال تکنولوژی بین ایران ونزوئلا، با توجه به اهمیت تعاملات تجاری با هدف توسعه صادرات و واردات محصولات و فرآورده‌های کشاورزی ، با هدف عرضه توانمندی‌های کشورمان در زمینه تکنولوژی تولید آفت کش های شیمیایی در داخل کشور ، وزیر کشاورزی ونزوئلا و هیات همراه از شرکت و کارخانه شیمیایی و صنعتی فاراد بازدید کردند.

در این بازدید که با همراهی رئیس سازمان حفظ نباتات کشور صورت گرفت وزیر کشاورزی کشور ونزوئلا از واحدهای فرمولاسیون و تولید انواع سموم دفع آفـات نباتی و کودهای شیمیایی مایع  کارخانه فاراد بازدید کرد.

علائی مقدم رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه تولید آفت کش ها یک تکنولوژی در دنیا ست، گفت: آفت کش ها در همه دنیا یک تکنولوژی هستند و نباید به آنها فقط به شکل کالا نگاه کرد. آنها دارای تکنیکی هستند که روز به روز عوض می شوند. در دنیا حدود 1100 آفت کش  کم خطر به ثبت رسیده و در کشور ما نیز 470 آفت کش ثبت شده است.

وی با بیان اینکه صادرات آفت‌کش‌ها برای اولین بار امسال از کشور ما شروع می‌شود، گفت:  امکان ترانزیت  و  صادرات آفت کش‌ها از کشور فراهم شده است. قبلاً به دلیل ارز 4200 تومانی امکان صادرات آفت‌کش‌ها وجود نداشت و امکان رقابت در بازارهای بین‌المللی نیز نبود. در حال حاضر هم وارد کنندگان  و هم تولیدکنندگان می‌توانند آفت کش ها را صادر کنند.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به اینکه کشورهای مقصد صادراتی، کوبا، نیکاراگوئه ونزوئلا هستند، گفت: تولید آفت کش ها نیز به صورت فراسرزمینی در دستور کار خواهد بود. ظرفیت تولید آفت کش در کشور 400 هزار تن است در صورتی که نیاز به کشور 35 هزار تن است این یعنی ظرفیت بسیار زیادی در کشور وجود دارد.

ویلمار کاسترو سوتلدو وزیر کشاورزی ونزوئلا با اشاره به مقاومت و پایداری دو ملت جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا در مقابل تحریم‌های ظالمانه، بر لزوم توسعه هرچه بیشتر روابط اقتصادی بین دو کشور در زمینه های کشاورزی تاکید کرد و گفت: همچنان که تاکنون در مقابل همه تهدیدات مقاومت نموده‌ایم با اتحاد و انتقال تجربیات و دانش فنی برای توسعه همکاری‌ها میان دو کشور اقدام خواهیم کرد.

وزیر کشاورزی ونزوئلا با بیان اینکه کشور جمهوری ایران  به ظرفیت های خوبی در تولید آفت کش های شیمیایی دست یافته است اظهار کرد: در تولید و تامین آفت کش های کشاورزی کشور ونزوئلا از پتانسیل شرکت ها و کارخانجات تولید کننده سموم کشاورزی ایرانی بهره خواهیم گرفت و زمینه صادرات یا تولید فرا سرزمینی آفت کش ها و بهره گیری از دانش و تکنولوژی متخصصین ایرانی را فراهم خواهیم کرد.

3D7A6819

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید